2017. január 31., kedd

Moly Name Tag - 5. forduló


Kedves Olvasóim!

S ezennel elérkezett az ötödik forduló. A szabályok ugyanazok. Rengetegen jelentkeztetek egy hét alatt és ez hatalmas örömmel tölt el. Ezért kiírta mindenkit egy cetlire, s úgy húztam, kik legyenek a szerencsések. Tehát most is három molyt kérdeztem meg a molyolási és olvasási szokásairól. Szerintem nagyon klassz válaszok születtek, szóval nem is húzom tovább.
Szeretnél te is részt venni a játékon? Nincs más dolgod, mint jelentkezni erre az eseményre: Moly Name Tag- Kit rejt a nicknév? (katt rá)

A negyedik kör résztvevői: 
@Biry, éppen, de már 29 éves moly, aki informatikus könyvtáros végzettséggel rendelkezik.
@GytAnett, aki 25 éves gyermek gyógytornász. Nem semmi!
@Eszandics, aki 25 éves, és jelenleg eladóként dolgozik.

S akkor jöjjenek is a kérdések: 

1, Mióta vagy aktív tagja Moly.hu közösségének?

@Biry: Regisztrálva 2011 óta vagyok, de aktívkodni 2015 végén kezdtem @Demise barátnőm felkérésére. Akkor kezdtem ajándékozós pályafutásomat is, és akkor tettem rendbe igazán a profilomat is.

@GytAnett: 2015. június 18-án regisztráltam, utána 1-2 hónapon belül aktívvá is váltam.

@Eszandics: Szeptemberben volt egy éve, hogy regisztráltam, de aktív kb fél éve vagyok :)

2, Hogyan bukkantál rá?

@Biry: Ez egy jó kérdés, emlékeim szerint ide is úgy keveredtem, mint Fbra, azaz az egyetemi szaktársaim nyomására.

@GytAnett: Nem emlékszem már rá. Valószínűleg, valamilyen könyvet kerestem.

@Eszandics: Azt hiszem valami könyvet kerestem és ezt az oldalt dobta ki, aztán magába szippantott :)

3, Miért kezdted el használni, mi fogott meg benne?

@Biry: 2015-ben az ajándékozások fogtak meg, hogy képesek emberek önzetlenül, vadidegen embereknek csomagokat összeállítani és elküldeni… Ezen felül egy csodálatos közösséget ismerhettem itt meg, akik szintén teljesen ismeretlenül is szorosabb barátságokat ápolnak, mint sokan olyanok, akikkel akár évtizedek óta ismerik egymást. Itt bárkinek, bármilyen problémája van, mindig akad egy moly, akinek van hozzá kedves szava, tanácsa… És gyakrabban fogadjuk meg egymás tanácsát is. Tényleg nincs rá más szó: csodálatos közösség, ami ha egyszer beszippant, nem enged ;)

@GytAnett: Bevallom, ez már a második regisztrációm. Az elsőt nem használtam egyáltalán, és nem is bírtam már belépni. :D (De még él, aszerint már ezer éve a HP7-et olvasom. :D) A második próba már sikeres volt. Az elsődleges célom az volt, hogy tudjam vezetni az olvasásaimat, aztán rájöttem, hogy ez az oldal bizony sok más dologra is használható. :)

@Eszandics: A könyveimet tudja számon tartani és az új megjelenések miatt, aztán alakultak szépen a kapcsolatok is :)

4, Vettél már részt molyos eseményen? Milyen tapasztalataid vannak?

@Biry: Hajjaj, de még mennyiben, 2016-ban kicsit durván sok ajándékozásban vettem részt. Eddig szinte csak pozitív tapasztalatom van. Eseménygazdaként kicsit izzadósabb a dolog, volt is pár nehéz szituációm, de eddig mindent el tudtam simítani, szuper molyocskákat ismertem meg így. Molytalálkozókon eddig nem sikerült részt vennem, de tervezem, és szervezni is szeretnék, olyat, ami nem ajándékozáshoz kötött. Olyat már szerveztem, szuper volt! :)

@GytAnett: Még nem volt hozzá szerencsém. Gondolkodtam már rajta többször, de ennyire előre nem tudok tervezni.

@Eszandics: Több eseményen is részt vettem már. Szerencsére 90%-ban pozitív élményem volt velük és én személy szerint imádok küldeni és látni, ha örülnek neki :) 


5, Milyen élményeket, tapasztalatokat köszönhetsz az oldalnak? 

@Biry: Barátot nagyon sokat köszönhetek az oldalnak, az ország legkülönbözőbb pontjairól vannak molybarátnőim, még ha nem is találkoztunk sosem! :) Könyves infókat itt tudhat meg az ember kb legelőször, legalábbis összefoglalva, egy helyen biztosan. Így nem kell minden kiadó minden fórumát, közösségi oldalát megnézni. A vélemények is őszinték, nem kiragadottak, mint mondjuk egy könyv adatlapján a kiadónál, itt tuti megtudom, ha közel sem olyan kóser a könyv, mint ahogy reklámozzák.

@GytAnett: Sok jó ember van itt, akikkel simán el lehet beszélgetni, és nem csak a könyvekről. Rengeteg dolgot tanultam meg itt, pl. nem is tudtam, hogy létezik Könyvhét meg Könyvfesztivál. Az előbbin részt is vettem, és sikerült is teljesen véletlenül találkoznom egy-két mollyal: Zsófi_és_Bea, Könyvparfé. Illetve már Roni90-nel és veled is sikerült személyesen összefutnom. :)
Imádom, hogy egy közösségi portálról van szó, de a könyvek vannak a középpontban, mégis bármilyen más témát fel lehet dobni.

@Eszandics: Rengeteg jó embert ismerhettem meg és sok jó írót/írónőt. Igazából minden, amit ez az oldal nyújt számomra pozitív. :) 

6, Milyen típusú könyveket szoktál olvasni? 

@Biry: Elég sokfélét, a lényeg, hogy lekössön, szórakoztasson és kiszakítson a mindennapokból. Már az egyetem alatt rájöttem, hogy egy jó könyv olyan, mint egy reset gomb az agyamnak, kikapcsolja, és megnyugtat. Részemről lényegtelen, hogy tini irodalom, sci-fi, fantasy, YA, NA, vagy akármi, csak kössön le. Az egyetem alatt kb csak paranormal fantasyt olvastam, hozott is egy szakdolgozatot a konyhára a mániám. Utána a munka miatt elég sok tini-, ifjúsági-, és fiatal felnőtt irodalom került terítékre, hogy be tudjam sorolni, hogy még mehet -e a gyermek részlegre, vagy már erősen felnőtt könyvtári szekció -e. Kicsit csömöröm is lett tőlük, de azért vannak köztük is, amiket szeretek, és aminek várom a folytatását. Ajánlásokra pedig mindig vevő vagyok. :)

@GytAnett: Romantikus, fantasy főként.

@Eszandics: Teljes mértékben hangulatfüggő, az erotikustól a fantasyig nagyon tág a lista :) 

7, Ki szoktál lépni az olvasási komfortzónádból? 

@Biry: Sajnos csak ritkán…

@GytAnett: Igyekszem. :) Időnként kilépek. Rengeteg könyv van, amire nagyon kíváncsi vagyok, de valahogy általában a komfortzóna győz.

@Eszandics: Nincs komfortzónám! :D 

8, Melyik könyv volt az, amelyik elindította a lavinát, tehát melyik volt az első, aminek hatására elkezdted falni a köteteket? 

@Biry: A legelső ilyen szerintem nem meglepő, korosztályomat tekintve sem: Harry Potter, aminek viszont érdekes a története, hogy hogyan került a kezembe. Még közel sem volt ekkora felhajtás körülötte itthon, külföldön azért már volt, de a filmek még sehol sem voltak, amikor az angol tanárom kitalálta, hogy az egyik évben az angol dráma fesztiválra mi lenne, ha azt vinnénk el…Eleinte nem értettük, aztán, ahogy megkezdődtek a próbák egyre többen szereztük meg a magyar könyveket és kezdtünk rákattanni. A fesztiválra totális rajongóként mentünk már. Nem sokkal később felkapták a könyveket. Ez kb 11-13 éves koromban volt, ha jól emlékszem, akkor talán még csak az első három könyv volt kint.Rég volt már. :D

@GytAnett: A molyságomat több szakaszra lehet bontani. 9-14 éves koromig tartó időszakot a Harry Potter indította el. Majd olyan 16 éves korom körül egy kicsit visszatértem a Twilight hatására, majd 20-21 évesen elolvastam Leiner Laura könyveinek egy részét, majd még egy pár könyvet. 2015 júniusa óta pedig újra aktív olvasó vagyok. Nem is tudom már, hogy melyik könyv hozott vissza. Államvizsga után bementem a könyvtárba, és kijöttem 5 könyvvel, majd könyvtárfüggő lettem. (Újra. :D)

@Eszandics: Nagyon meglepő dolgot fogok írni: Harry Potter! :D 11 évesen olvastam az első részt és a máig örök szerelemben vagyunk. :) 

9, Melyik az abszolút kedvenc könyved, amit bármikor kézbe vennél és olvasnál?

@Biry: Sok ilyen van, és attól függ, hogy éppen milyen hangulatom van, hogy melyiket veszem kézbe. Ilyenek: J. R. Ward Fekete tőr testvériség sorozata, Sherrilyn Kenyon: Sötét vágyak vadászai, Kresley Cole: Halhatatlanok alkonyat után, Gail Carriger: Napernyő protektorátus, Katie McGarry: Pushing the limits és meglepő módon, bár nem a stílusom alapvetően, de Catherine Anderson: A lélek dala

@GytAnett: Harry Potter, Vavyan Fable könyvei

@Eszandics: Ez nehéz kérdés! :/ Abszolút kedvenc nincs, rengeteg kedvenc van. :) Na jó csak azért is mondok valamit: Luxen sorozat, imádooooooom <3


10, A 2016-os év könyve. Melyik jutott elsőnek eszedbe?

@Biry: Danielle Paige: Dorothynak meg kell halnia
Zseniális sorozat :D (De a blogomon olvasható a 2016-os top15-ös listám: Katt ide, ha kíváncsi vagy rá.

@GytAnett: J. Goldenlane: Pokoli balhé, Kelly Oram: Cinder és Ella

@Eszandics: Elle Kennedy: The Deal – Az üzlet!!!!!!(még sok-sok felkiáltójel! :)))

11, Melyik az a könyv, amit mindenkinek el kéne olvasnia szerinted?

@Biry: Ismét egy kérdés, amire sok válaszom lenne, szoktam is kampányolni mellettük, aki ismer az például emlékszik a nevezetes Biry kontra KMK Napernyő protektorátus fiaskóra, aminek az lett a vége, hogy csak megjelent a 4. kötet… Bár lassan a kiadók réme leszek! :D
De az a könyv, amire mindenképpen ezt mondom, az a Pushing the limits – Feszülő húr Katie McGarrytől, az a könyv megrázó, közben mégis olvasmányos, egyszerűen kötelezővé tenném a nyafogó tinik körében például, hogy vegyék már észre, hogy a szoba kitakarításánál jóval komolyabb problémáik is lehetnének! De van még pár ilyen rejtett gyöngyszem!

@GytAnett: Mivel mindenkinek teljesen más az ízlése, így nem tudnék ilyet mondani. (Halkan megjegyzem, azokra azért nagyon ferde szemmel nézek, akik nem olvasták a Harry Pottert. :D)

@Eszandics: Mindenki olvasson azt, ami a szívéhez közel áll. :) Így sosem tudtam ajánlani. :D

12, Milyen könyvvásárlási szokásaid vannak? 
( (inkább netről vagy boltban veszed/ ha boltban akkor válogatsz, vagy amelyik legfelül van/ csak ha nagy akciózás van, alapvetően nem/ stb) ) 

@Biry: Első sorban neten rendelek, de ezen felül pedig a két nagy Molyünnep: Budapesti Nemzetközi Könyvfesztivál, és Ünnepi Könyvhét! Ott komoly összegeket el tudok verni egy nap alatt, még ha tervezetten is. :D Többnyire figyelek, hogy kedvező áron vegyem meg a könyveket, kivéve a két említett eseményen, ott van, hogy „csak 20%-kal” is becsúsznak beszerzések.

@GytAnett: Vegyes. Van, amikor netről rendelek, mert jobbak a kedvezmények, de a könyvesbolti vásárlás sem okoz nagy gondot. (Ezt már te is tapasztalhattad. :P) Akkor viszont mindig feltúrom a könyveket, hogy azt válasszam ki, amelyik a legsértetlenebb. :) Igyekszem azért az akciókat kihasználni, teljes áron megvenni a könyveket azért nem olyan jó buli.

@Eszandics: Az összes!:D Van,amikor netről(pl akciókkor) de, ha valami egyből kell, akkor nem bírom ki és rohanok a boltba. :) 

13. Milyen számodra az ideális olvasási körülmény?

@Biry: Az olvasófotelemben, radiátor, vagy más fűtőtest mellett, a kedvenc plédemmel, köntösömmel beburkolózva, kutyusommal az ölemben, és esetleg egy fincsi, szigorúan laktózmentes kakaócival :)

@GytAnett: Örülök, ha tudom, hogy legalább 2-3 órám van elmerülni a könyvben. Egyébként nincsenek nagy igényeim, csak ne kelljen állnom, meg egy takaróért sem sértődöm meg. :P

@Eszandics: Horgászszékben a konyhában a pokrócomba bugyolálva. :) 

14. Inkább az önálló köteteket vagy a sorozatokat szereted jobban?

@Biry: Sorozatok, sajnos meg is vagyok lőve miattuk, ha elkaszálják őket… Nem kifejezetten csak sorikat gyűjtök, de többnyire így jön össze.

@GytAnett: Mindkettőt kedvelem. Más élményt adnak, nem tudnék választani.

@Eszandics: Mindkettő az önállóknál sírok, hogy miért nincs folytatás, a sorozatoknál meg a folytatásért sírok. :D 


15. Mennyi időt szoktál hetente olvasással eltölteni? 

@Biry: Változó, most egy ideje sajnos nem tudok annyit rászánni, mint szeretném, de azért napi 1-2 óra esetleg összejön, ha mást nem a munkába járás közbeni olvasásból.

@GytAnett: Soha nem gondolkodtam még ezen a kérdésen, az biztos, hogy változó. 5-25 óra közé lőném be. :D

@Eszandics: Mivel most új munkahelyem van nagyon lemaradtam. :( régen megvolt a napi 50-100 (vagy egy egész könyv) oldal, de most hajtani kell(azért is vagyok eltűnve ennyire :( ).

16, Mi alapján kerülnek a kívánságlistádra a könyvek? 

@Biry: Manapság ez már bonyolultabb dolog, régen, amíg könyvtárban dolgoztam, addig előbb olvastam, és ha beleszerettem, akkor felkerült a listára. Manapság a folytatások automatikusan, az új könyvek megérzés alapján, aztán, ha egy figyeltem olyat ír róla, ami elbizonytalanít, akkor lekerül, vagy várólistára megy.

@GytAnett: Borító és cím alapján. Sokan tudják rólam, hogy fülszövegeket nem is szoktam olvasni. Ha megfog a cím és a borító, akkor sokszor nyert ügye van. :) Konkrét vásárlás előtt azért az esetek 60-70%-ában elolvasom a leírást, de nem mindig. Ilyenkor mindig félek egy kicsit. :D

@Eszandics: Borítómániás vagyok, de először is a stílusa és fülszövege kell ahhoz, hogy megvegyem. 

17, Jelenleg hány olvasatlan könyv pihen a polcodon?

@Biry: SOK, NAGYON SOK!!!! A tavalyi évben beszerzett brutál mennyiségű könyv nagy része olvasatlan, valamint vannak korábbi elmaradásaim is. Lassan hosszabb a várólistám, mint a kívánság…

@GytAnett: A többségét felvittem a Magánkönyvtáramba. Ez alapján 61. o.O (Ezen most nagyon meglepődtem. Mikor lett nekem ennyi könyvem??)

@Eszandics: Uhhhh. Több, mint 100 szerintem. (Ezért is nem veszek áprilisig könyvet. :))

18, Melyik volt a legutóbb vásárolt könyved? 

@Biry: Hmmm… Lesek… Láthatatlan boszorkány és a Rengeteg, sok „új beszerzésem” volt már az idén, de kb csak 1,5 könyvet vettem magamnak.

@GytAnett: Borsa Brown: Az Arab. Ezek a fránya akciók… :P

@Eszandics: Pont ma vettem egy ajándékkönyvet eseményre, de magamnak decemberben több is: Az üzlet, Obsession, Megölni Sarait, Oblivion 2, A papírhattyú, Sempre és Wesley, kedvesem. :)

19, Melyik könyvet olvastad el legutoljára?

@Biry: Épp folyamatban van Ernest Clive: Ready player one
Ajánlom mindenkinek, kicsit kocka könyv, de eszméletlen jó!!!!

@GytAnett: Jennifer A. Nielsen: The Shadow Throne – Az árnytrón

@Eszandics: Jay Crownover: A tetovált srác, de ha összeszedem magam, mire ezt kirakod akkor Rona Fire – Switch 

20, Mi alapján választod ki a következő olvasmányodat?

@Biry: Ha van nagyon várt, akkor az, ha nem, akkor órákat tipródok, majd végül lekapok egyet a polcról random :D

@GytAnett: Egy időben nagyon a kihívásokra mentem rá. Mostanság már inkább azt olvasom, amihez kedvem van. A könyvtári könyvek élveznek még elsőbbséget. Többnyire. :D (Most is éppen 10 könyvből 2-t már kétszer hosszabbítottam…)

@Eszandics: Állok egy fél órát a polc előtt és leveszek vagy öt könyvet, visszarakok hármat aztán leveszek még négyet és egyszer csak az egyik magához vonz :D


Köszönöm, hogy részt vettetek a játékomon! :) 





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése