2018. április 1., vasárnap

Márciusi összefoglaló


Sziasztok!

Ismét eltelt egy hónap, mely számomra sok szempontból is különleges volt. Kivételesen állítottam fel a magam számára egy előzetes márciusi várólistát, mely a következő könyvekből állt:


Hát sajnos csak ötven százalékos a sikerem rátája. A képen szereplő könyvek közül mindössze hármat sikerült elolvasnom, melyek a következők:


Viszont el kell ismernem, hogy a listámmal igaz, hogy nem haladtam úgy, ahogy terveztem, de igen termékeny hónapot tudhatok magam mögött, ugyanis a következő könyveken mind átrágtam magam:


Ha a címekre kattintotok, akkor elérhetitek ezen kötetek értékelését is.

A március egy igen szeszélyes hónap volt, nem csak az időjárás, de még az olvasási élményeim szerint is. Több kiemelkedő kötet is a kezembe került, ám nem mind a pozitív hatásával érdemelte ki ezt a jelzőt.

S most nézzük a hónap kedvenceit:

A legizgalmasabb regény, ami mostanában a kezembe került:

"Az Integrálva egy hihetetlenül izgalmas olvasmány. A borítón szereplő "Thrillerbe oltott csavaros sci-fi." felirattal teljes mértékben egyet kell értenem. Minden sorát élvezettel olvastam. Az egész cselekmény tökéletes úgy, ahogy van. A történetvezetés teljesen megfelelő, az olvasási élmény maximális. Az írásstílus teljesen olvasóbarát, könnyen lehet vele haladni. A folyamatos csavarok, s a pókhálószerű eseménysorozatok a székhez kötözik az olvasót az utolsó betűig. (...)
Azoknak, akik szeretnék látni, a technológia fejlődésével milyen jövő is várhat ránk kötelező olvasmány. Ha szereted a sci-fi műfaját, ezt a könyvet semmiféleképp ne hagyd ki! Ha csak ismerkedsz a műfajjal, akkor is nyugodtan vedd kézbe. Ha egy kicsit is vonz a mesterséges intelligencia, a robotizálás és automatizálás folyamata, akkor megtaláltam a következő olvasmányod. Az év egyik legnagyobb durranása. "

A legkiemelkedőbb újdonság:

"Sienna Cole újdonsága egy igazán nagyszerű kötet. Számos olyan tulajdonsága van, ami miatt érdemes kézbe venni. Mindenki megtalálja benne a neki szánt üzenetet. Egyszerre szórakoztat és gondolkoztat el. (...)
Egy nap úgy döntöttem, hogy elfogadom a felkínált lehetőséget, s elolvasok egy nemsokára megjelenő könyvet. Nem számítottam arra, hogy ennyire mély nyomot fog hagyni bennem. Nem számítottam rá, hogy ennyire elgondolkodtat. Sienna Cole intelligensen ír. Ez talán az a fogalom, ami a legjobban képes lefedni az ő munkásságát. Állítom, hogy ő másként látja a dolgokat, máshogy éli meg ugyanazokat a pillanatokat, mint az átlagos emberek. Oda is képes mély érzéseket, háttérgondolatokat beilleszteni, ahol eddig csak sötétség honolt. Mélyen tisztelem őt és a munkásságát is. Egy igazán nagyszerű íróvá válhat a későbbiekben. Sőt, már most is az. Kiemelkedő a munkássága. A regényeinek nálam kiemelt helyük van a polcomon. Sienna Cole könyveinek hatására magam is többé válok, mint ami eddig voltam. "

A legmélyebb érzelmeket felvonultató olvasmány:

"Mérhetetlenül szerettem olvasni a Shirzan bosszúját is. Rengeteg érték rejtőzik benne. Olyan életigazságok, melyeket a saját kis világunkba is beépíthetünk. Emellett nem csak szórakoztat, de kifejezetten tanít is. Szerettem látni a romantikus szálakat, amik néhol gyengédebben, máshol erősebben kötődnek. Imádtam a folyton mozgásban levő eseményt, s a rengeteg izgalmas kalandot. A Shirzan bosszúja méltó befejezése egy igazán csodálatos sorozatnak. (...)
Teljes szívemből ajánlom Lotti könyveit mindenkinek, aki szereti a történelmet, vagy legalábbis nyitott az ilyen irányú regények irányába is. A reális, de romantikus lelkek is megtalálják benne a saját fénypontjukat, s örök élményekkel fognak gazdagodni. Akik a kalandokat keresik, azok is jó helyen járnak, ugyanis egy perc erejéig sem lehet unatkozni ezeken a csodás könyveken. 
Lotti a történelmi regényírók koronázatlan királynője."

S végül a hónap legnegatívabb könyves élménye:

"Megküzdöttem a Hollóvérrel, rendesen. Úgy érzem, ez esetben az elismerés sokkal inkább engem illet, hogy nem adtam fel, mint az írót, hogy papírra vetette. Csak tippelni tudok, mi volt a belső tüzének a középpontjában. Érezhető, hogy egy olyan regényt próbált megalkotni, amivel a célközönséget nem csak szórakoztatja, hanem egyben tanítja is. Voltak benne okosságok, történelmi utalások, amiket könnyebben be lehetett így, regényes formában fogadni, de úgy érzem, ez nem kárpótol az első száz oldal felett érzett kedvtelenségemért. S ha nekem ennyire nehezemre esett, akkor véleményem szerint egy 12 éves fiú vagy lány, aki még keresi, mi az, amit kedvel, milyen stílus való neki, nem fogja tartósan levenni a polcról. (...)
Remélem, más megtalálja benne azokat az elveszett értékeket, amiket én képtelen voltam meglátni a saját magam által generált ellenérzések elvakultságától."

Köszönöm, hogy velem tartottatok! 
S figyeljétek az oldalt, hamarosan jövök az áprilisi tervezettel is. Remélem, ott több előre kiválasztott kötetet is el tudok majd olvasni. :)

Nektek hogyan zárult a március? Sikeres hónap volt?

1 megjegyzés:

  1. Nem baj, hogy nem az előre eltervelt könyveket olvastad el, hiszen mindig jönnek újabbak és újabbak!:) Majd a többire is sor fog kerülni! ;) Ez is szép teljesítmény, amit láthattunk most tőled!:)
    Sajnos, nekem kimaradt egy hetem, amit nem tudtam olvasással tölteni, annál inkább tanulással... Így bár nem annyira rossz eredménnyel, de a márciusi hónapban 10 könyvet sikerült elolvasnom. :)
    Remélem, áprilisban efölé kerülök, meg hát jön a rengeteg friss megjelenés és a könyvfesztivál!

    Millió puszi:
    Húgod

    VálaszTörlés