2018. március 26., hétfő

Exkluzív interjú Budai Lottival a Shirzan bosszúja kapcsán


Sziasztok!

Ma egy igazán különleges ínyencséget hoztam a számotokra. Előző héten jól körbejártuk R. Kelényi Angelika Ártatlan sorozatát A párizsi nő megjelenése kapcsán. A könyv bemutatója 29-én lesz, ám ez a nap egy másik jeles eseménynek az időpontja is, ugyanis csütörtökön jelenik meg Budai Lotti Ágyas és úrnő duológiájának befejező kötete, a Shirzan bosszúja. 

A perceket is már visszafelé számlálom, annyira várom a dupla premiert! Mivel már most nehezen viselem a hátralevő napokat, ezért kicsit faggattam Lottit az új kötet kapcsán. Nagyon érdekes válaszokat kaptam, melyek hatására még jobban várom a csütörtök délutánt!
Ezeket szeretném most megosztani veletek is:

Niitaa: Lassan a könyvesboltok polcáról fog visszaköszönni immáron a negyedik köteted. Milyen érzés „négy gyermekes” írónak lenni?
Lotti: Az igazat megvallva, éppolyan egyszerre büszke és megfoghatatlan érzés, mint „egy gyermekesnek” lenni… Őszintén mondom, gyakran csak nézem, nézem az előző hármat és el sem hiszem, hogy őket is én „szültem”.:) Talán a legkézelfoghatóbb, a fejlődés érzése: hogy milyen sokat változott a cselekményvezetésem, a fogalmazásom, vagy épp az írói módszerem azóta, hogy az első billentyűket leütöttem. 

Niitaa: Hogyan élted meg a Shirzan bosszúja megírásának az időszakát? Gördülékenyen haladtál a munkával, vagy akadtak hátráltató, esetleg mélypontok?
Lotti: Ugyancsak sokszor megkérdezik íróktól, hogy melyik könyvük a kedvenc „gyermekük”. Én azt szoktam mondani, hogy mindig a „legifjabb”, de a Shirzan bosszúja más okból is közel áll a szívemhez: ezt a könyvet életem egyik legnehezebb időszakában írtam, ami rengeteg változást hozott magával, szerencsére végül rengeteg pozitívat is. :)  Ennek ellenére voltak zaklatott időszakaim, amikor attól féltem, esetleg elvész az ihlet, a tehetség, ahogy én szoktam hívni az „írókám”.:) Szerencsére nem így történt, sőt, büszkén mondhatom a Shirzan bosszúja talán eddig a legfordulatosabb kötetem és igazán elégedett vagyok a végeredménnyel. Arról nem is beszélve, hogy az írás mennyi mindenen átsegített…

Niitaa: Louise-t, akit már a Borostyánszemű sorozatodban megismerhettünk hatalmas utat járt be. Egyszerű lányból vált Shirzanná, de a története most véget ért. Milyen érzés elengedni a kezét egy olyan karakternek, aki évekig veled volt? 
Lotti: Egyfelől melankolikus érzés, hisz Louise és a családja történetét majd huszonöt éven át követtem. Mondhatni a szemem előtt nőtt fel, sőt, néha úgy érzem, velem együtt változott, fejlődött. Ugyanakkor mindig van egy pont, amikor egy író érzi, ideje új vizekre eveznie. Új környeztet, történetet, karaktereket felfedeznie és ez kimondhatatlanul izgalmas érzés.

Niitaa: Louise rengeteg kalandot élt át a négy kötet alatt. Már A kegyencnő hálószobája írása közben is ezt göröngyös utat szántad neki, vagy folyamatában szőtted a sorsát? 
Lotti: Az első kötet írásakor, sok mindent láttam előre a cselekményből, csak éppen a legvégét nem. Ez a pillanat A Borostyánszemű második kötetének írásakor jött el… És sosem felejtem el azt a libabőrös, megmagyarázhatatlan érzést, amikor egyszer csak beugrott: igen, ennek így kell lennie.  

Niitaa:Esetleg kaphatunk egy kis plusz információt a Shirzan bosszújával kapcsolatban? Lesznek új, lényeges karakterek? 
Lotti: Hogy röviden fogalmazzak, nagy lesz a jövés-menés.:) Kedves szereplőktől elbúcsúzunk, megismerkedünk nagyon izgalmas és erős új karakterekkel, sőt olyanok is visszatérnek, akik nagy meglepetést fognak okozni az olvasóknak!

Niitaa:A facebook oldaladon láttam, hogy ajándékkal is készülsz a bemutatóra. Elárulod nekünk, hogy mire számíthatunk?
Lotti: Fakanalat ragadok, és egy különleges, indiai süteményt sütök, azoknak, akik megtisztelnek minket jelenlétükkel a bemutatón… Bár csak remélem, hogy ezzel végül nem büntetést mérek rájuk: sosem sütöttem még sütit, úgyhogy a végeredményért ezúton előre is elnézést kérek.:)

Niitaa: Nagyon szépen köszönöm a válaszokat, Lotti! S nagyon várjuk a sütit is. Biztos finom lesz! :)

Már csak egy kérdésem maradt, de ez hozzátok szól, kedves Olvasóim: Kivel fogok találkozni 29-én, csütörtökön az Álomgyár Könyvesboltban?


1 megjegyzés:

  1. Nagyon izgalmas regény lehet Lottié, bár még az elsőt sem olvastam, igencsak felkeltetted az érdeklődésem! ;)
    Szuper kis interjú lett!

    Süti meg nyammiiii. Szerintem az olvasók nagy része mindenevő, ha sütiről van szó. :D Nem kell aggódni. ;)

    Ja és veleeeem!<3

    Millió puszi:
    Barby

    VálaszTörlés