2017. április 11., kedd

Moly Name Tag - 15. forduló


Kedves Olvasóim!

S ezennel elérkezett a tizenötödik forduló. A szabályok ugyanazok.Ezen a héten is három molyt kérdeztem meg a molyolási és olvasási szokásairól. Szerintem nagyon klassz válaszok születtek, szóval nem is húzom tovább.
Szeretnél te is részt venni a játékon? Nincs más dolgod, mint jelentkezni erre az eseményre: Moly Name Tag- Kit rejt a nicknév? (katt rá)

A tizenötödik kör résztvevői:

@budvigszandi, 18 évesen épp az érettségi készül. Hajrá, menni fog az! :)
@Scarlet_Rose, aki 28 éves és Víz- és környezetgazdálkodási technikus és számviteli ügyintéző szakmával rendelkezik
@Lfangirl9, 14 éves tanuló, utolsó éve az általánosban :)
S akkor jöjjenek is a kérdések: 

1, Mióta vagy aktív tagja Moly.hu közösségének?

@budvigszandi: 2013 decemberében, kilencedikes koromban regisztráltam, és már ekkor is aktív voltam, de úgy igazán 2014 tavaszán kezdtem el sokat olvasni és tevékenykedni Molyon.

@Scarlet_Rose: 2016. Június vége óta

@Lfangirl9: Elég friss tag vagyok, mivel 2016 szeptemberében regisztráltam, pontosan 23.-án.

2, Hogyan bukkantál rá?

@budvigszandi: Erre pontosan nem emlékszem, csak azt tudom, hogy a Szent Johanna Gimi kapcsán találtam meg az oldalt. Talán benne volt valamelyik részben? Vagy megosztottak egy molyos értékelést róla? Vagy Leiner Laura oldalán volt? Valami ilyesmi történt. :D

@Scarlet_Rose: Költözés miatt kerestem olyan oldalakat,ahol ellehet adni könyveket.

@Lfangirl9: Régebben, amikor könyveket keresgéltem, mindig ez volt az első oldal, amit feldobott a kereső. Először csak nézegettem rajta könyveket, de nem regisztráltam, majd később megjött hozzá a kedvem é csináltam egy profilt.

3, Miért kezdted el használni, mi fogott meg benne?

@budvigszandi: Elkezdtem böngészni a könyvek között, és olyan volt, mintha egy új világba csöppennék. Azelőtt valamiért sose gondoltam volna, hogy ennyi (jó) könyv létezik, hiszen addig csak kötelező olvasmányokkal találkoztam közelebbről, meg egy-két sulis könyvtáras könyvvel. Amik leginkább motiváltak az új könyvek olvasására, azok a lelkes értékelések és a jól kiragadott idézetek voltak. Olyan szívmelengető volt látni, hogy az embereknek mennyire tetszik az adott történet, és hirtelen nekem is muszáj volt olvasnom. Az a sok izgalmas fülszöveg és gyönyörű borító teljesen beszippantott, de eleinte féltem kimozdulni a komfortzónámból. Urban fantasy? Disztópia? Csak néztem tudatlanul… :D

@Scarlet_Rose:  Először csak próbálkoztam az eladással(és ezáltal már akkor több Moly-jal találkoztam is),de aztán napi szinten feljártam és napról napra egyre nagyon függő Lettem/vagyok :D Imádom ezt a közösséget, látatlanban is támogatóak az emberek. Velem örülnek, ”sírnak”, segítenek.Nagyon szeretek itt lenni.

@Lfangirl9: Régóta szerettem volna egy olyan helyet, ahol vezethetem az olvasásaim, vagy azokat a könyveket, amiket olvasni szeretnék. Régen mindig papírlapokra írogattam a könyveket, de azok mindig elvesztek. Amikor rájöttem, hogy itt érdekesebb dolgok is vannak (kihívások, szavazások) akkor már nem volt kérdés, hogy maradok.

4, Vettél már részt molyos eseményen? Milyen tapasztalataid vannak?

@budvigszandi: Sajnos még nem vettem részt ilyen eseményen, de enélkül is jó tapasztalataim vannak. Például mindig látom az ajándékozós karcokat, molytalálkozókat, és jó élménynek tűnnek. :)

@Scarlet_Rose: Sajnos még nem volt alkalmam részt venni ilyen eseményen. Remélem a közeljövőben sikerül és egyre több ismeretségre teszek szert ezáltal(is)

@Lfangirl9: Sajnos még egy ilyen eseményen sem vettem részt, de természetesen tervben van.


5, Milyen élményeket, tapasztalatokat köszönhetsz az oldalnak? 

@budvigszandi: Elsősorban sok nevetést, sírást (de abból is a jó fajtát), izgalmat és tudást köszönhetek a Molynak. Úgy érzem, kiszélesítette a látókörömet, és nagyon jó érzés, amikor az itt talált könyvekben lévő információt az életben is fel tudom használni, vagy csak szimplán jót szórakozom rajta. A könyvek tényleg rengeteg téren segítenek. :) Amit nagyon szeretek még az oldalban, hogy a lelkes tagok mindig naprakész megjelenési és egyéb könyves infókat osztanak meg, ráadásul olyan érdekességekre lehet így rálelni, amikre alapból nem is keresnék rá. :D Ami pedig az egyik legfontosabb, hogy egy olyan barátnőt köszönhetek a Molynak @lettielena személyében, amilyenre a lehető legnagyobb szükségem volt/van. :)

@Scarlet_Rose: Már az is meglepő és nagy boldogsággal tölt el,hogy olyan közösséget találtam,ahol könyvekről és minden másról tudok beszélni :) Napról napra egyre több érdekességet fedezek fel,minél jobban szeretném kiismerni az oldalt.Ahogy már előzőleg említettem,nagyon jó érzés,hogy támogató,összetartó a közösség :) Személyesen is egyre több Mollyal találkozom(bár csak pár percekre,de akkor is közvetlenek és beszélgetésbe kezdünk) A könyvek..ohh,1 igazi Kánaán :O Rengeteg új könyvvel ismerkedtem meg itt és ezáltal bővült az érdeklődési köröm.

@Lfangirl9: Rengeteg hasonló érdeklődésű embert találtam, akiket mai napig figyelek. Emellett egy olyan közösségre, ahol hétköznapi emberekkel beszélhetem meg az hobbijaimat, az olvasási élményeimet. Sokszor ez az oldal segít kilábalni egy olvasási válságból, vagy csak egy rossz napból.

6, Milyen típusú könyveket szoktál olvasni? 

@budvigszandi: Kedvenceim közé tartozik az urban fantasy (pl. Rick Riordan könyvei, Harry Potter, Luxen, Időtlen szerelem), Young Adult, New Adult, humoros, néha egy-egy laza romantikus, ha már sok a fantasy. :) A vérengzős dolgok nekem nagyon nem fekszenek, de néha belefutok ilyenekbe. :D

@Scarlet_Rose:  Sok ismerőst kiakasztok(többek között anyut is :D De ehhez hozzátartozik,hogy sajnos már sulis köröm óta szó szerint lenéznem,lefújjognak- már bocsánat hogy így írom -,hogy mi az,hogy én olvasok o.O) Hónapok óta inkább csak igaz történeteket(pl: a sorozatgyilkosokkal kapcsolatos könyvek,misztikus témák stb),thriller,horror stb. Régebben változó volt.S mint gondolom mindenkinél kedvfüggő volt,hogy épp mihez van kedvem.

@Lfangirl9: Főként fantasykat és romantikus könyveket. Mostanában nem szeretek csupa rózsaszín felhős könyveket olvasni, pedig régebben az volt a kedvencem. Kell, hogy az írónak legyen stílusa, illetve a karaktereknek is különlegeseknek kell lenniük. 

7, Ki szoktál lépni az olvasási komfortzónádból? 

@budvigszandi: ose gondoltam volna magamról, hogy bármilyen komfortzónámból is kilépek, de az olvasásban ez többször is megtörtént. A legelső ilyen az Obszidián c. könyvnél volt. Kiskoromban mindig féltem az űrlényektől, és nem igazán tudtam az elolvasás előtt hova tenni a dolgot. Sokáig hezitáltam is, de végül elolvastam, és de jól tettem! Ezzel a történettel léptem be a fantasy világába. Egy másik ilyen nagy lépés volt számomra a Harry Potter sorozat elolvasása (tudom, whaaat?…). Szintén kiskoromra visszavezethető a félelem, és egészen 2016 nyaráig egyszerűen úgy voltam vele, hogy én aztán biztos soha az életben nem fogom elolvasni (ne bántsatok! :(). Végül persze az lett, hogy durván egy hónap alatt átsiklottam rajta (utána a filmeken), hatalmas kedvenc lett (nyilván), és már Dumbledore Funko Pop figurám és varázspálcám is van. :D Lehet, hogy más ezt nem így gondolja, de én úgy érzem, pont jókor olvastam. Nekem kellett ez az idő, hogy merjek nekiállni, és merjem végigolvasni. A HP sorozatban és más könyvekben is (pl. Üvegtrón) voltak a lelkemnek izzasztó részek, viszont lassan, de biztosan megbirkóztam velük. :) Jelenleg is egy komfortzónán kívüli olvasási státuszban vagyok, az elmúlt hónapban már a második krimit olvasom. :D

@Scarlet_Rose: Igen,vannak olyan könyvek,amikre mostanában bukkantam(anyué) és én érdekesnek találtam a fülszöveg alapján őket és nagyon tetszettek. Ő viszont sosem gondolt arra,hogy elolvassa

@Lfangirl9: Nem igazán, habár ebben az évben a sci-fi és a krimi is tervben van, pedig ezek a műfajok állnak a legtávolabb tőlem. 

8, Melyik könyv volt az, amelyik elindította a lavinát, tehát melyik volt az első, aminek hatására elkezdted falni a köteteket? 

@budvigszandi: Erre a kérdésre mindig is a Szent Johanna Gimit válaszoltam, hiszen ez volt az a sorozat, amit először végigolvastam, és nem volt kötelező olvasmány. Persze egy-két Nógrádi Gábor, Geronimo/Tea Stilton könyv is becsúszott, de azoknak nem volt ekkora hatása. Most így pár év távlatából viszont egyértelműen J. A. Redmerskitől A soha határát mondanám. Ez volt az első olyan könyv, amit Molyon találtam, és megfogott. Ezt kértem arra a karácsonyra, majd olyan történt, ami azelőtt egy könyvnél soha. Egy nap alatt kiolvastam! Egyszerre furcsa és hihetetlenül jó érzés volt, hogy így pörögtek a lapok, és ennyire tetszett egy történet, aztán csak jöttek és jöttek a hasonló élményt hozó történetek. :)

@Scarlet_Rose:  Na,ez fogós kérdés :P *gondolgondolgondol* 2 könyv jut eszembe – Daniel Defoe – Robinson Crusoe és Stephen King – Tortúra (Azóta is ő az egyik,bár inkább úgy fogalmaznék,hogy az első számú kedvenc íróm) Utána 2-3 nap alatt elolvastam 1-1 könyvet.

@Lfangirl9:  Számomra a lavina elindítója Fekete István: Vuk c. könyve volt. Ekkor kb. 8 éves voltam. A Vuk egyébként csalódás volt, mert elmondásom szerint nem hasonlít a rajzfilmre. Igazi könyvmolynak 10-11 éves koromtól vallom magamat. 

9, Melyik az abszolút kedvenc könyved, amit bármikor kézbe vennél és olvasnál?

@budvigszandi: Közérdekű közlemény: ilyet csak akkor kérdezz egy könyvmolytól, ha van legalább két órád, mert egyet úgyse tud választani! :D Rick Riordan könyvei és Harry Potter mindenesetre jöhetnek bármikor, ha muszáj ennyire leszűkíteni a kört. :D

@Scarlet_Rose: Stephen King – Ragyogás. Már ahogy leírom, borzongok a gondolatára is. Hátborzongatóan zseniális.

@Lfangirl9: Nagyon nagy kedvenc a Harry Potter, azon belül is a Tűz serlege, illetve a Pokoli szerkezetekből A herceg. Ha egy kicsit komolyabbra vágyom, akkor pedig Mielőtt megismertelek


10, A 2016-os év könyve. Melyik jutott elsőnek eszedbe?

@budvigszandi: Uhh, hát ez is egy kemény kérdés, hiszen annyi új kedvencem lett 2016-ban. Talán Rick Riordantől a The House of Hades volt rám a legnagyobb hatással. Akkor úgy éreztem, hogy az a világ legjobb könyve, és ezt az álláspontomat csak annyiban változtattam azóta, hogy ez a világ egyik legjobb könyve. :D

@Scarlet_Rose: Dean R. Koontz – Ne félj

@Lfangirl9: Jojo Moyes: Mielőtt megismertelek. Gyönyörű könyv, megható történet, örök karakterek. Egyszerűen imádom!

11, Melyik az a könyv, amit mindenkinek el kéne olvasnia szerinted?

@budvigszandi: Több könyvet/könyvsorozatot is tudnék mondani, hogy miért jó, miért fantasztikus, és miért muszáj elolvasni, de valamiért mégse érzem úgy, hogy bármelyik is mindenkinek való lenne. Attól még, hogy valamelyik könyv komoly témákat bolygat, vagy sokat lehet belőle tanulni (akár morálisan, akár lexikailag), vagy a világ túlnyomó részének kedvence, vagy csak szimplán jót lehet rajta nevetni, nem biztos, hogy tényleg mindenkinek el kell olvasnia. Inkább úgy mondanám, hogy mindenkinek van legalább egy olyan könyv, amelyet el kell olvasnia, de ezt magának kell megtalálnia.

@Scarlet_Rose: Rhonda Byrne – A Titok (több könyve is van,de ez az alap.)

@Lfangirl9: Ilyen nagyon sok van: Zápor utca, Ha maradnék… De ezek csak az én ízlésemnek megfelelők. Szerintem ilyen könyve mindenkinek van. 

12, Milyen könyvvásárlási szokásaid vannak? 


@budvigszandi: Több okból is netről szoktam rendelni. Egyrészt a kiadóktól olcsóbban, és akár szebb állapotban is beszerezhetők a könyvek, mint egy könyvesboltból, másrészt szeretek angol nyelvű könyveket olvasni, de ezeket itthon eléggé felárazzák. Még a nagy akciózásokat is csak a neten szoktam észrevenni, de akkor a boltba rendelem a könyvet, nem házhoz. A könyvesboltokban általában csak nézelődni és gyönyörködni szoktam. :) Könyvtárazni és cserélni nem nagyon szeretek, ehhez túlságosan higiénia- és újmániás vagyok (nem szeretem a használt dolgokat). :D

@Scarlet_Rose: Boltban vásárolok és válogatok – és inkább a kisebb “könyvkuckókban” – Természetesen ennek sajnos a pénzhez is köze van,de sok olyan könyvet szereztem be így,amire nem is számítottam)

@Lfangirl9: Általában boltban szoktam könyvet venni, előre tervezés nélkül. Ilyenkor csak bemegyek, és azt veszem, meg ami tetszik, vagy amit régóta szeretnék, vagy nagyon sokan ajánlották.

13. Milyen számodra az ideális olvasási körülmény?

@budvigszandi: Furcsa lehet, de számomra úgy a legjobb az olvasás, ha itthon, a laptomom előtt ülve a forgószékemben olvasok. :D Nem szoktam se zenét hallgatni, se enni, nagyon inni se közben. A Moly mindig meg van nyitva, néha ránézek, barátommal skype-olunk közben (persze olvasás közben nem igazán beszélgetünk, de állandóan skype-olunk, amikor nem vagyunk személyesen együtt, és erre ez az idő sem kivétel :D). Suliban is szoktam régen olvasni lyukas órákban, de nekem kicsit rontják az élményt az ottani zajok és miegyéb. A szabadban még nem igazán próbálkoztam, arról még nem tudok nyilatkozni. :D

@Scarlet_Rose: Itthon,az ágyamban kényelmesen elhelyezkedve.

@Lfangirl9:  Esős időben, egy bögreforró teával vagy kakaóval, egy meleg pokrócban igazán élvezem az olvasást.

14. Inkább az önálló köteteket vagy a sorozatokat szereted jobban?

@budvigszandi: A kedvenceim nagy része sorozatokból áll. Fantasy-nél (persze akkor, ha jó a történet) jobban szeretem, ha több részt kapunk. Romantikus/YA könyveknél viszont általánosságban az önálló köteteket kedvelem.

@Scarlet_Rose: Az önálló köteteket szeretem jobban.

@Lfangirl9: Mikor mit. Van amikor a sztorinak jót tesz a hosszabb, alaposabb kidolgozás, és valamikor pont úgy tökéletes, egymagában. 


15. Mennyi időt szoktál hetente olvasással eltölteni? 

@budvigszandi: Ez mindig attól függ, hogy mennyi tanulnivalóm van, de idénre belőttem a heti egy könyvet célnak. Nyáron jobban tudok haladni, akkor akár heti két könyvet is elolvasok. Az a baj, hogy a suli kifáraszt, és vagy időm, vagy kedvem, vagy energiám nincs sokszor az olvasáshoz. :( Legjobban amúgy a délutáni órákban szeretek olvasni, ebéd és vacsi között, de a nagyon jó könyveknél a délelőttöt is bevállalom. :D Este, főleg lefekvés előtt nem szoktam már olvasni. Jobban szeretek tiszta fejjel elmenni aludni, plusz az sem lenne szerencsés, hogy a nagy álmosságban az izgalmak közepette elalszok. :D

@Scarlet_Rose: Törekszem arra,hogy minden nap legalább pár oldalt olvassak(így viszont általában marad az utazás közbeni olvasás,így sokkal jobban is haladok)

@Lfangirl9: Húha. Ez nagyon időtől függő. Amikor több időm van akkor 20-25 óra, amikor kevesebb akkor 12-15 órát. Ez egyébként a kedvemtől is függ, mert néha olyanom van, hogy egy nap 150-200 oldalakat is tudok olvasni, néha meg csak 30-50 oldalhoz van kedvem.

16, Mi alapján kerülnek a kívánságlistádra a könyvek? 

@budvigszandi: Kövezzetek meg, de engem először az esetek túlnyomó százalékában a borító fog meg. Persze ettől még nem ítélem el egyből, hogy kell/nem kell, hanem ezután jön a fülszöveg, értékelések, egy-két idézet. Ezekkel együtt kapok egy teljes képet arról, hogy szeretném-e a könyvet vagy sem. Legtöbbször booktuberek és a figyeltjeim könyveiből válogatok. :)

@Scarlet_Rose: A saját érdeklődési körömnek megfelelően(Pl. Stephen King könyvek) és miközben böngészek,mindig találok valami számomra érdekes könyvet,amit szeretnék megszerezni vagy épp a régebben olvasott könyveket új kiadásban.

@Lfangirl9: Sajnos nálam, a „Ne a borító alapján ítéljük meg a könyvet”elv nem jön be. Általában mindig a borítóra figyelek fel és csak utána olvasom el a fülszöveget. 

17, Jelenleg hány olvasatlan könyv pihen a polcodon?

@budvigszandi: Nagyon szégyellem magam, de 19 darab könyvről lenne szó (ha nem számolom azokat, amiből angol és magyar verzió is van, és az egyiket még nem olvastam)… :D Ami viszont jó benne, hogy fél éve ez a szám sokkal nagyobb volt, úgyhogy ebből a szempontból büszke vagyok magamra. :D A várólistán viszont van 1-2 olyan könyv, amelyik már nagyon régi, hirtelen felindulásból megvett, és tudom, hogy nem is szeretném elolvasni. Őket lassan eladásra/cserére fogom kínálni, és végre megszabadulhatnak tőlem. :D

@Scarlet_Rose: Huhaa :/ Legalább 70-80.

@Lfangirl9: Megígértettem magammal, hogy a olvasatlant könyveket 10 alá viszem, így jelenleg 7 olvasatlan könyvem van.

18, Melyik volt a legutóbb vásárolt könyved? 

@budvigszandi: Agatha Christie-től a Tíz kicsi néger. Éppen olvasom. :)

@Scarlet_Rose:  2 db “Könyvszekér”ről szerzett könyv – Michael Palmer: A megváltó halál és Vasas Judit: Mah-ree Nok ( és utólag vettem észre,hogy az írónő a barátnőinek írt bele és dedikálva van *.* )

@Lfangirl9: Cassandra Clare: Csontváros. Még február végén vettem a felvételim után. Azóta főként kölcsönkapok és könyvtárazok.

19, Melyik könyvet olvastad el legutoljára?

@budvigszandi: Agatha Christie-től a Gyilkosság az Orient expresszent. Ez volt az első krimim, azzal a lendülettel kedvenc is lett. :D

@Scarlet_Rose: Edgar Wallace – Bosambo

@Lfangirl9: Kristin Hannah: Szentjánosbogár lányok 

20, Mi alapján választod ki a következő olvasmányodat?

@budvigszandi: Leginkább hangulatra és saját érzésekre hagyatkozom, de ha valamibe belekezdek, azt be is fejezem (eddig talán egyszer hagytam félbe könyvet). Nagyon ritka, persze megesik, hogy valamilyen kihívásból vagy egyéb kötelességből olvasok el valamit. Nekem is sokkal jobb az élmény, ha teljes szívből olvasok, mint muszájból. :)

@Scarlet_Rose: Bőség zavara miatt nehéz,ráadásul szinte mindegyik ugyanolyan témájú és egyszerre olvasnám az összeset :D De végül,amit az épp aktuális kedvemnek megfelelőnek találok.

@Lfangirl9: Hangulatfüggő. Általában azt olvasom, ami a hangulatomhoz passzol, illetve ajánlásokat kérek ismerősöktől vagy molyos társaktól.


Köszönöm, hogy részt vettetek a játékomon! :) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése