2017. március 27., hétfő

Moly Name Tag - 13. forduló


Kedves Olvasóim!

S ezennel elérkezett a tizenharmadik forduló. A szabályok ugyanazok.Ezen a héten is három molyt kérdeztem meg a molyolási és olvasási szokásairól. Szerintem nagyon klassz válaszok születtek, szóval nem is húzom tovább.
Szeretnél te is részt venni a játékon? Nincs más dolgod, mint jelentkezni erre az eseményre: Moly Name Tag- Kit rejt a nicknév? (katt rá)

A tizenharmadik kör résztvevői:

@Coffee, 28 éves tanító, de jelenleg édes pici lányával otthon van. :)
@Demise, aki 18 éves és még a napjait az iskolapadban szenvedi végig :)
@plüsskaméleon, aki 13 éves és így természetesen még tanuló :)

S akkor jöjjenek is a kérdések: 

1, Mióta vagy aktív tagja Moly.hu közösségének?

@Coffee: 2011 áprilisa óta vagyok nem csak Moly-tag, hanem Moly-függő. :)

@Demise: 2014 tavasza óta

@plüsskaméleon: 2015-ben regisztráltam, és 2016 eleje óta vagyok aktív.

2, Hogyan bukkantál rá?

@Coffee: Már nem emlékszem pontosan, csak arra, hogy még főiskolás voltam, a kollégiumban ültem, és az Anna Kareninával kapcsolatban kerestem rá valamire.

@Demise: Fogalmam sincs, már 2013-am regisztráltam, de nem emlékszem, hogy miért.

@plüsskaméleon: Már nem emlékszem.

3, Miért kezdted el használni, mi fogott meg benne?

@Coffee: Először csak azt láttam, hogy fent van minden könyv, és hogy be lehet jelölni, hogy miket olvastam el. Csak utána lett ismert számomra a közösségi része. Elsősorban tehát az fogott meg benne, hogy rendszerezni tudom az olvasásaimat és a terveimet.

@Demise: Megint egy nehéz kérdés… Mindig is szerettem volna tudni, hogy mennyit is olvasok pontosan, mennyi könyvem van, erre tökéletesen alkalmas az oldal, meg persze ott a kívánságlista funkció is, ami nagyon hasznos tud lenni.

@plüsskaméleon: Az, hogy itt tudok beszélgetni könyvekről. Az osztályomban szinte senki sem volt, aki olvasott. Mondjuk most sincs.

4, Vettél már részt molyos eseményen? Milyen tapasztalataid vannak?

@Coffee: Virtuális és valós eseményen is. Virtuálisan rengeteg ajándékozós esemény résztvevője voltam, valósnál pedig egyszer egy pécsi találkozón vettem részt (talán az elsőn). Kizárólag pozitív tapasztaltaim vannak, akiket itt ismertem meg, mindenki értékes ember a szememben. A nagy találkozóra, a molyszülinapra is lett volna egyik évben lehetőségem megjelenni, ám közbeszólt az élet, éppen szültem. :P

@Demise: Igen, nagyon sok eseményem vettem részt. Nekem alapvetően pozitívek a tapasztalataim, mindig szerencsém volt.

@plüsskaméleon: Igen, kétszer is. Az egyik egy karácsonyi képeslapozós volt, a másik pedig ajándékozós. Nagyon jó volt mindkettő.


5, Milyen élményeket, tapasztalatokat köszönhetsz az oldalnak? 

@Coffee: Itt ismertem meg azt a lányt, aki azóta a legjobb barátnőm lett, és a nagyobb lányom keresztanyja. Emellett sok más élményem is köthető a molyhoz, de ez a legfontosabb. Egy fél ország választ el minket, de amióta ismeretlenül meghívtam az esküvőnkre őt és a párját, azóta ő az, akiért tűzbe tenném a kezem.

@Demise: Itt jelenik meg először a hír, amikor bejelentik egy kedvenc sorozatom új kötetét, olyankor visítva hívom fel @Biry-t és @Lenrát. :D

@plüsskaméleon: Több embert is megismertem, akikkel még ma is levelezőtársak vagyunk, és a könyves információk is jók (mert itt szoktam eldönteni, melyik könyvet vegyem meg :D). 

6, Milyen típusú könyveket szoktál olvasni? 

@Coffee: Az olvasási ízlésem nagyon széles skálán mozog, belekóstolok mindenbe, amiről egy kicsit is úgy érzem, hogy tetszene. Inkább csalódok, minthogy ne adjak esélyt bárminek. Amellett, hogy a nagy kedvenceim mind a klasszikusok köréből kerültek ki, szeretem az Alkonyatot (bár mostanában utálni nagyobb divat), a Szent Johanna gimit, Dan Brownt, a magyar költők verseit, a kosztümös könyveket, és Stephen Kingt. Tehát nagyon változó.

@Demise: Én egy mutáns vagyok ilyen szempontból. Romantikus (YA, NA), erotikus, történelmi romantika, paranormál romantika, amikor pedig rám jön, akkor pasis könyveket: fantasy (high, dark, heroikus) és sci-fit (főleg űroperát)

@plüsskaméleon:  Fantasykat szoktam olvasni, és YA-kat. 

7, Ki szoktál lépni az olvasási komfortzónádból? 

@Coffee: Rendszeresen ezt teszem, ezzel szélesítve az említett zónát. :)

@Demise: Igen, szoktam. Két krimi-történelmi romantikát is szoktam olvasni, pedig utálom a krimit.

@plüsskaméleon: Igen, néha.

8, Melyik könyv volt az, amelyik elindította a lavinát, tehát melyik volt az első, aminek hatására elkezdted falni a köteteket? 

@Coffee: Nem olvasás indította el a lavinát, hanem az édesapám, aki mindig a példaképem volt. A legerősebb gyerekkori emlékem, hogy állok a bepolcolt falnál és nézegetem a könyveit. Ő is és anyu is sokszor olvastak nekem, és mindig azt terveztem, hogy én is olyan sok könyvet olvasok majd el, mint amennyit apukám. Eleinte nem foglalkoztam a minőséggel, de mára rájöttem, hogy nem a mennyiség a lényeg. Első szerelem között volt egyébként a Mese Vackorról, egy pisze kölyökmackóról. Úgy indult a kapcsolatom a könyvekkel, ahogyan most a kislányomnak: amennyire régre vissza tudok emlékezni, már annyira régen olvastak nekem.

@Demise: Négyéves korom óta, akkor a Szitakötők szigetén c. kecskés mese volt a kedvencem. Később, alsós koromban kezdtem önállóan olvasni a W.I.T.C.H könyveket, majd a Harry Pottert. Az igazi műfajaimat, azonban csak jó pár évvel később találtam meg.

@plüsskaméleon: A Szent Johanna gimi sorozat. Most már nem annyira tetszik, de akkor állandóan újraolvastam. Először 2014-ben olvastam, akkor 10 éves voltam. 

9, Melyik az abszolút kedvenc könyved, amit bármikor kézbe vennél és olvasnál?

@Coffee: A Büszkeség és balítélet, a Bűn és bűnhődés és A Gyűrűk Ura. Ezeket bármikor, ezerszer, nagyon szeretem őket.

@Demise: Olyan nincs. Csak toplista: Nalini, Kenyon, Cole könyvek; Vörös betűkkel és még sorolhatnám.

@plüsskaméleon: Az Apa, randizhatok egy lovaggal? On Sai-tól, a Rubinvörös- és Silber-trilógia.


10, A 2016-os év könyve. Melyik jutott elsőnek eszedbe?

@Coffee: Hámori Zsófia: Nincs idő!
Ennél a novelláskötetnél ismerkedtem meg az írónő munkásságával, nagyon mély nyomot hagyott.

@Demise: Anne Bishop – Vörös betűkkel

@plüsskaméleon: Az Ambrózy báró esetei sorozat.

11, Melyik az a könyv, amit mindenkinek el kéne olvasnia szerinted?


@Coffee: Kosztolányi Dezső: Nyelv és lélek. Mesél, simogat, szeret ez a könyv.

@Demise: Catherine Anderson – A lélek dala az egyik legszebb könyv, amit valaha olvastam.

@plüsskaméleon: A Csak azért sem gyűlöllek titeket. 

12, Milyen könyvvásárlási szokásaid vannak? 

@Coffee: Mostanában inkább netről rendelek, mivel itthon vagyok s a közelben nincs könyvesbolt. Ha a városban járunk, vagy könyvesbolt közelében, előfordul, hogy vásárolok, de külön ezért nem keresek fel egyetlen üzletet sem. Szeretek közvetlenül a kiadóktól rendelni, ezzel támogatva őket és a szerzőket.

@Demise: Főleg online vásárolok, de Könyvfesztiválon/héten képes vagyok átválogatni az egész kupacot, ha nem tetszik egyik sem. :D

@plüsskaméleon: Nem szoktam akciókat nézni, és mindkettő. Ha könyvesboltban vásárolok, körbejárom az egészet, és a végén általában a velem lévők ikertesóm döntik el, melyik legyen.

13. Milyen számodra az ideális olvasási körülmény?

@Coffee: Nincs olyan körülmény, ami nem olvasási. :) Szeretek esténként is olvasni, a kádban is, lopott öt percekben, főzés közben, és az autóban is. A legjobban talán a szüleimnél, amikor lemegyünk hozzájuk, és mindkét lányom alszik, mindenki csöndben elfoglalja magát. Ott van rá időm megszakítás nélkül.

@Demise: Ágyban fekve, a takaró alá kucorodva.

@plüsskaméleon: Bárhol, bármikor, kivéve késő este, mert akkor már félig alszom. Iskolában szoktam a legtöbbet olvasni szünetekben.

14. Inkább az önálló köteteket vagy a sorozatokat szereted jobban?

@Coffee: Mostanában jobban kedvelem a sorozatokat, mert ilyenkor visszatérhetek a szeretett karakterek közé.

@Demise: Sorozat. Tudom, rémes vagyok, de ha egyszer megszeretek egy szereplőgárdát, akkor sokat akarok róluk olvasni.

@plüsskaméleon: Mindkettőt szeretem. Ha jó a könyv, akkor jobb a sorozat, mert akkor még tudom folytatni.


15. Mennyi időt szoktál hetente olvasással eltölteni? 

@Coffee: Ha ezt összeszámolnám, édesanyaként elszégyellném magam. :D A mindenhonnan lecsípett perceket ha összeadom, azt mondom, naponta kb. két órát biztosan, jobb napokon többet is, pörgősebb napokon kevesebbet vagy semennyit, tehát egy hét alatt a fél napnyi olvasás szerintem megvan.

@Demise: Hétköznap kb. 2 órát, hétvégén 4-5 órát. ~ 20 óra

@plüsskaméleon: Nem tudom pontosan, de 8-9 órára tippelnék.

16, Mi alapján kerülnek a kívánságlistádra a könyvek? 

@Coffee: Ha a fülszöveg megtetszik, az lehet ok arra, hogy kívánságlistára tegyem, bár az ilyeneket általában hamar le is szedem onnan. A sorozatok folytatásai állandó lakói a molyos kívánságlistámnak, ezen kívül pedig téma vagy szerző szerint teszem fel (pl. ha szerettem A Gyűrűk Urát, akkor minden ezzel foglalkozó könyvet, ami érdekel).

@Demise: Olvastam-e már az írótól? Milyen a borító? Kategória? Fülszöveg? Kb ez a mérlegelési sorrend.

@plüsskaméleon: Ha a figyeltem a kívánságlistájára teszi/ír róla értékelést, akkor szoktam kívánságlistára rakni könyvet. 

17, Jelenleg hány olvasatlan könyv pihen a polcodon?

@Coffee: Kb. 300 darab

@Demise: Kb. 145 db + a könyvtári könyvek. Javíthatatlan vagyok

@plüsskaméleon: 4 könyv. A tesómmal közös könyveimet nem számoltam bele.

18, Melyik volt a legutóbb vásárolt könyved? 

@Coffee: Csavardi Samu története az egyik, Móricz Zsigmond: Erdély a másik. Egyszerre vettem őket.

@Demise: Dedikált Angyalcsók.

@plüsskaméleon: A Nagyon logikátlan barátság és az Esővágy.

19, Melyik könyvet olvastad el legutoljára?

@Coffee: Benyák Zoltán: A nagy illúzió

@Demise: Tegnap fejeztem be a Calendar Girl 2-t.

@plüsskaméleon: Nagyon logikátlan barátság. Nagyon tetszett, kedvenc lett :) . 

20, Mi alapján választod ki a következő olvasmányodat?

@Coffee: Mostanában sokat számítanak a molyos kihívások, tehát igyekszem úgy olvasni, hogy a kihívásokra szánt könyveket a lejárat előtt befejezzem. Közbeszólnak a recenziós könyvek, meg esetleg az új megjelenések, amiket már nagyon rég szeretnék elolvasni.

@Demise: Mihez van kedvem? Esetleg, mi a sürgős?

@plüsskaméleon: A könyvtárban szoktam nézelődni, kiveszek 3-4 könyvet, és épp mihez van hangulatom. Vagy saját polcnál körbenézek, és „random” választok.


Köszönöm, hogy részt vettetek a játékomon! :) 

1 megjegyzés: