2017. március 20., hétfő

Moly Name Tag - 12. forduló


Kedves Olvasóim!

S ezennel elérkezett a tizenkettedik forduló. A szabályok ugyanazok.Ezen a héten is három molyt kérdeztem meg a molyolási és olvasási szokásairól. Szerintem nagyon klassz válaszok születtek, szóval nem is húzom tovább.
Szeretnél te is részt venni a játékon? Nincs más dolgod, mint jelentkezni erre az eseményre: Moly Name Tag- Kit rejt a nicknév? (katt rá)

A tizedik kör résztvevői:

@mazsof, 21 éves régészhallgató az ELTE-n. (Nagyon menő :O )
@Hópárduc, aki 40 éves, jelenleg főállású anya három gyerkőc mellett, de rendelkezik kereskedelmi, számítógép-kezelő és pénzügyi-számviteli ügyintéző papirossal is.
@anett1622, 23 éves könyvelő.

S akkor jöjjenek is a kérdések: 

1, Mióta vagy aktív tagja Moly.hu közösségének?

@mazsof: Bár már 2012 decemberében regisztráltam, csak 2013 októbere óta használom rendszeresen az oldalt.

@Hópárduc: 4 éve.

@anett1622: 2013-ban regisztráltam, de aktívan 2015 óta használom :)

2, Hogyan bukkantál rá?

@mazsof: Régebben Rukkola felhasználó is voltam és mivel a Moly a rukkolának az adatbázisa, idővel valahogy rátaláltam és akkor már regisztráltam is.

@Hópárduc: valaki ajánlotta, egy ismerősöm.

@anett1622: Valószínű valamilyen könyvet kerestem és a google kidobta.

3, Miért kezdted el használni, mi fogott meg benne?

@mazsof: Már egy ideje feljegyeztem magamnak az olvasmányaimat egy Word dokumentumban, de amikor rájöttem, hogy van ilyen funkciója a molynak, azonnal áttértem rá, hiszen sokkal egyszerűbb és jobb is volt. Ez volt az első lépés, utána szép lassan felfedeztem a többi funkciót is, azóta persze kihívás- és ajándékozós esemény függő lettem. :)

@Hópárduc: Legelőször levelezőtárs keresés miatt kezdtem el használni, ezért is regisztráltam. Aztán megtetszett.

@anett1622: Elsősorban könnyebb volt itt vezetni milyen könyveket olvastam már és miket szeretnék, valamint szeretem mások értékeléseit olvasni, volt hogy nagyon jó könyvekre bukkantam így.

4, Vettél már részt molyos eseményen? Milyen tapasztalataid vannak?

@mazsof: Virtuális ajándékozós eseményen többször is, pl. szülinapi, karácsonyi, névnapi eseményeken. Rengeteg fantasztikus emlékem van elképesztő csomagokról, sokszor nagyon megható, hogy mennyire személyre szabott csomagot kaptam. Igyekszem én is így összeállítani őket, imádom kitalálni, hogy kinek mi kerüljön a csomagjába, utána járni, nézelődni, stb. Volt pár negatív élményem is sajnos mind ajándékozóként, mind ajándékozottként, de eddig nem sikerült eltántorítaniuk, hiszen sokkal több a pozitív emlékem, amiért megéri ezt csinálni.

@Hópárduc: Jó tapasztalataim vannak a moly-os eseményekről. Bár, még kevesen voltam.

@anett1622: Igen vettem, a karácsonyi tetszett a legjobban. Valószínű a jövőben több ajándékozáson fogok részt venni, a tapasztalatom csak pozitív!


5, Milyen élményeket, tapasztalatokat köszönhetsz az oldalnak? 

@mazsof:  Elsőként az ajándékozós eseményeket mindenképp ide sorolnám. Emellett a könyvekhez kapcsolódóan rengeteg új információt tudok meg, a megjelenésekről, akciókról elsőként értesülhetünk a Molynak köszönhetően. Mióta tagja vagyok ennek a közösségnek, több új műfajba is belekóstoltam, próbálom szélesíteni a látóköröm, ehhez az értékelések és ajánlások nagyban hozzájárulnak, aminek nagyon örülök. Ráadásul mióta tag vagyok, sokkal több időt fordítok olvasásra, pedig előtte sem olvastam keveset. Végezetül pedig fantasztikus érzés egy olyan közösséghez tartozni, amiben a többieknek hozzám hasonlóan a könyvek rendkívül sokat jelentenek.

@Hópárduc: Könyvekről információk mindenképpen. És természetesen új ismeretségek kötése.

@anett1622: Végre olyan emberek vannak körülöttem akik imádnak olvasni és tőlük nem fogom azt hallgatni hogy „Minek vettél már megint könyvet?” :D

6, Milyen típusú könyveket szoktál olvasni? 

@mazsof:  A kedvenceim a történelmi regények, a fantasy könyvek és a YA, NA történetek, de ahogy azt már említettem, próbálok időnként kilépni a komfortzónámból és új műfajokat megismerni.

@Hópárduc: Vegyes. romantikus, thriller….vagy éppen mihez van kedvem.

@anett1622: Változó. Teljesen mindegy milyen műfaj, ha tetszik elolvasom ha nem úgyis abbahagyom.

7, Ki szoktál lépni az olvasási komfortzónádból? 

@mazsof: Hoppá, ezt már meg is válaszoltam szerintem az előző kérdésben. :D Mostanában pl. több novelláskötettel is próbálkoztam, mivel régebben egyáltalán nem olvastam ilyet.

@Hópárduc: Néha igen.

@anett1622: Néha muszáj, ha sok hasonló témájú könyvet olvasom ráunok és kell valami más. Általában ilyenkor találok nagyon jó könyveket, amikhez lehet hozzá se kezdtem volna.

8, Melyik könyv volt az, amelyik elindította a lavinát, tehát melyik volt az első, aminek hatására elkezdted falni a köteteket? 

@mazsof: Nem tudom már, hogy időben melyik volt előbb, de két sorozatot emelnék ki. Az egyik sokakhoz hasonlóan nálam is a Harry Potter, a másik pedig Celia Reesnek a Bűbájos Mary sorozata. Ezeknek köszönhetően már kisiskolás koromtól kezdve sokat olvasok, szerintem 4-5. osztályosként válthattam igazi könyvmollyá.

@Hópárduc: Már gyerekként is jártam könyvtárba, a babás könyvek miatt. :) Később Elfújta a szél….

@anett1622: Nálam két manga volt a sorsfordító, Yazawa Ai: Nana és Ohba Tsugumi: Death Note: A halállista, utána jött a Harry Potter. Kb. 15-16 éves lehettem.

9, Melyik az abszolút kedvenc könyved, amit bármikor kézbe vennél és olvasnál?

@mazsof: Egyértelmű: a Harry Potter sorozat. :)

@Hópárduc:  Elle Kennedy: Az üzlet. :)

@anett1622: Harry Pottert természetesen, ha választani kell a könyvek közül legyen az azkabani fogoly, az a nagy kedvenc.


10, A 2016-os év könyve. Melyik jutott elsőnek eszedbe?

@mazsof:  Ilyen szempontból nagyon jó évem volt, sok új kedvencet avattam, de talán ami a legnagyobb hatással volt rám, az Anne Frank naplója.

@Hópárduc:  Elle Kennedy: Az üzlet. :)  :D

@anett1622: Ruta Sepetys Árnyalatnyi remény

11, Melyik az a könyv, amit mindenkinek el kéne olvasnia szerinted?


@mazsof: Ez nehéz kérdés, sok ilyen eszembe jut, úgyhogy egy viszonylag frissebb könyvélményemet mondanám: Lisa Genova Fél testben ép lélek c. regénye.

@Hópárduc: Ka Hancock: Üvegszilánkon táncolni vagy E. Lockhart: A hazudósok.

@anett1622: Sok ilyen könyv van, nem tudok kiemelni egyet.

12, Milyen könyvvásárlási szokásaid vannak? 

@mazsof: A %-os kuponok megszállottja vagyok, úgyhogy a netes rendelést részesítem előnyben, boltban sosem vásárolok, csak nézelődök. Ha nem új könyvet veszek, akkor viszont gyakran veszek használtat, főleg a Molyról.

@Hópárduc: Legtöbbször internet. Ha, boltban, akkor válogatok…akciósak között .

@anett1622: Általában netről vásárolok, de néha a könyvesboltban is elcsábulok.

13. Milyen számodra az ideális olvasási körülmény?

@mazsof: Nyáron a nagy melegben, egy jéghideg ice tea-vel és nasival, az erkélyen a függőágyban. :) De persze a tengerpart is jöhet… :D Sajnos ez elég ritka, ilyenkor marad az ágyam, egy finom forrócsokival.

@Hópárduc: Otthon szépen, begubózva. :)

@anett1622: Az ágyban ülve kipárnázott háttal, félig betakarózva, kézközelben innivalóval. Ritkán csokis párologtatót is gyújtok ezzel kivédve hogy nasizzak.

14. Inkább az önálló köteteket vagy a sorozatokat szereted jobban?

@mazsof: Egyiket sem kedvelem jobban, teljesen mindegy. A lényeg, hogy jó legyen a sztori, és ha sorozat, akkor ne hagyják félbe a magyar kiadást…

@Hópárduc:  Szeretem az önálló köteteket is. Mostanában viszont néha sok a sorozat, akkor is, ha nincs sok értelme.

@anett1622: Az önálló köteteket, mert manapság a sorozatok következő részeiben nagyot csalódtam.


15. Mennyi időt szoktál hetente olvasással eltölteni? 

@mazsof: Hmm, nehéz kérdés, szerintem átlagosan hetente kb. 15-20 órát, bár sokszor eltérhet mindkét irányba.

@Hópárduc: Változó. Körülményektől is függ.

@anett1622: Ez attól függ. Ha van kedvem és időm naponta 3-4 órát, ha nincs van hogy hetek telnek el mire rászánom magam hogy olvassak.

16, Mi alapján kerülnek a kívánságlistádra a könyvek? 

@mazsof:  A figyeltjeim értékeléseit mindig megnézem, sokszor az alapján választok olyat, amit magamtól nem biztos, hogy megnéztem volna. Természetesen a kedvenc írók új könyvei is azonnal landolnak a kívánságlistámon. :) Címkék alapján is szoktam nézelődni, és ha megtetszik a fülszöveg, ráadásul még az értékelése is jó, akkor egyértelmű, hogy megy ez is a kívánságok közé.

@Hópárduc: Fülszöveg, és értékelések.

@anett1622: Általában borító és fülszöveg alapján, eddig kevés alkalommal nyúltam mellé.

17, Jelenleg hány olvasatlan könyv pihen a polcodon?

@mazsof:  Ezt nem akartam leírva látni… kicsit több mint 100.

@Hópárduc: Hú….komolyan? Rengeteg. :D

@anett1622: Büszke vagyok magamra, mert csak 10 :)

18, Melyik volt a legutóbb vásárolt könyved? 

@mazsof:  Pont a héten rendeltem Hannah Kent Rekviem egy gyilkos asszonyért c. könyvét. (Fránya Book24-es szülinapi kupon. :))

@Hópárduc: Anne L. Green: Törékeny vonzerő

@anett1622: Simone Elkeles: Perfect Chemistry – Tökéletes kémia, Sarah MacLean: A hódítás tíz szabálya és Kylie Scott: Lick – Taktus.

19, Melyik könyvet olvastad el legutoljára?

@mazsof: Kiera Casstól Az Igazit.

@Hópárduc: Borsa Brown: A maffia szívében.

@anett1622: Katie McGarry: Take Me On – Kísérj el!

20, Mi alapján választod ki a következő olvasmányodat?

@mazsof: Általában a kihívásokhoz igazítom az olvasmányokat, azon belül pedig épp milyen műfajhoz van kedvem. Amikor pedig már elegem van a kihívások miatti „kötelezőkből”, akkor lekapom az első könyvet a polcról. :)

@Hópárduc: Hangulatfüggő.

@anett1622: Amihez éppen kedvem van.


Köszönöm, hogy részt vettetek a játékomon! :) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése