2017. február 20., hétfő

Moly Name Tag - 8. forduló


Kedves Olvasóim!

S ezennel elérkezett a hetedik forduló. A szabályok ugyanazok. Rengetegen jelentkeztetek egy hét alatt és ez hatalmas örömmel tölt el. Ezért kiírta mindenkit egy cetlire, s úgy húztam, kik legyenek a szerencsések. Tehát most is három molyt kérdeztem meg a molyolási és olvasási szokásairól. Szerintem nagyon klassz válaszok születtek, szóval nem is húzom tovább.
Szeretnél te is részt venni a játékon? Nincs más dolgod, mint jelentkezni erre az eseményre: Moly Name Tag- Kit rejt a nicknév? (katt rá)

A negyedik kör résztvevői:

@Virág_Blogger, 16 éves, angol szakos gimibe jár.
@Kovács_Mesi, 24 éves és jelenleg iskolatitkárként dolgozik egy helyi iskolában.
@BreeS, előzőleg Bree_Silver, aki 19 éves végzős pénzügy és számviteli ügyintéző hallható.
S akkor jöjjenek is a kérdések: 

1, Mióta vagy aktív tagja Moly.hu közösségének?

@Virág_Blogger: Egyszer volt, hol nem volt… egy messzi-messzi galaxisban… 2015. október 11. napjának felhős, esős délutánján… Virág felszabadult a netre – úgy igazából. Na, azóta.

@Kovács_Mesi: 2013. júliusában regisztráltam a molyra, de kb. másfél éve vagyok aktív tagja az oldalnak.

@BreeS: 2013-ban regisztráltam a molyra, de aktív tagja leginkább 2016-tól vagyok.

2, Hogyan bukkantál rá?

@Virág_Blogger: Nem emlékszem pontosan… Már azelőtt is ismertem hellyel-közzel az oldalt, mielőtt regisztráltam volna, aztán egyszer csak úgy döntöttem, tag leszek. Nincsen különösebb története a dolognak.

@Kovács_Mesi: Dunsztom sincs róla :D valószínűleg böngészés közben bukkantam rá.

@BreeS: Könyves csoportban hallottam az oldalról.

3, Miért kezdted el használni, mi fogott meg benne?

@Virág_Blogger: Akkoriban nyitottam meg a Never Let Me Go-t, mikor regisztráltam, és mivel főleg könyvekről blogoltam, el akartam kezdeni az olvasásaimat… hát, nem is tudom jól megfogalmazni. Valahogy rendszerezni, jobban odafigyelni rá. Molyon pedig minden adott ehhez, jelölni tudom a könyveket, amiket olvasok, értékelhetek, vannak listák, polcok, meg miegymás… de mostanra a kedvencem az oldalon a csodálatos társaság, akik között végre tényleg jól érzem magam.

@Kovács_Mesi: Eleinte nem értettem, hogy hogyan működik az oldal, így leginkább csak az olvasott könyvek jegyzésére használtam. De nagyon tetszett benne, hogy az adott könyv értékeléseit meg tudtam nézni.

@BreeS: Imádom, hogy sok kérdésemre szinte azonnal megkapom a választ. A kihívások és az események pláne megfogtak.

4, Vettél már részt molyos eseményen? Milyen tapasztalataid vannak?

@Virág_Blogger:  Még nem voltam molyos eseményen, de nagyon szeretnék már… Az egyetlen bökkenő, hogy nem Budapesti vagyok, sőt, még csak nagyvárosi sem, így hátrányból indulok.

@Kovács_Mesi: Még nem vettem részt molyos eseményen :)

@BreeS: Jelenleg az első molyos eseményemen vagyok. (Könyvjelző ajándékozás) Imádom, és szerintem nagyon jó dolog.


5, Milyen élményeket, tapasztalatokat köszönhetsz az oldalnak? 

@Virág_Blogger: Ennek az oldalnak hála kezdtem komolyabban venni a blogom, többet foglalkozni az írással, és továbbra is fenntartom, hogy a legjobb része az egésznek, hogy a társaságnak hála kicsit önmagamat is megtaláltam.

@Kovács_Mesi: Csak és kizárólag pozitív élményekkel gazdagodtam. Ráadásul annyi jószívű, kedves és barátságos embert megismertem, amiért irtó hálás vagyok. Vegyük például azokat az embereket, akiknek a véleményére igazán adok és ezáltal választom ki a következő olvasmányaim. (pl.: vikcs, NagyDorka, HoneyBee0395, Törpillaa, Niitaa, Csakegyolvasólány)

@BreeS: Barátokra leltem, sok könyves információt olvashatok. Imádom, hogy betudom jegyezni pontosan a könyvek olvasottságát 

6, Milyen típusú könyveket szoktál olvasni? 

@Virág_Blogger: Főleg YA és NA könyveket, azon belül is a fantasy és a romantikus az én területem, de ha valami igazán felkelti az érdeklődésem, akkor aztán lehet bármi.

@Kovács_Mesi: Jöhet bármi, a lényeg, hogy egy minimális romantika legyen benne. Élek-halok a szerelmes történetekért. Ilyen téren mindenevőnek mondanám magam.

@BreeS: Mostanában rákattantam a pszichológiai thriller témára, de olvasok fantasyt, romantikusat, krimit is.

7, Ki szoktál lépni az olvasási komfortzónádból? 

@Virág_Blogger: Ezt is megválaszoltam részben az előző kérdésnél: igen, olykor kilépek a komfortzónámból, még ha nem is túl gyakran. Van, hogy egy fülszöveg teljesen megfog, néha pedig elkap egy hullám, amitől egészen másmilyen könyveket akarok olvasni… annyi bizonyos, hogy már jópár kincsre bukkantam így.

@Kovács_Mesi: Persze, főleg, ha rengetegen beszélnek egy könyvről, akkor már csak kíváncsiságból is elolvasom. Vegyük például Paula Hawkins A lány a vonaton című könyvét, tervben sem az elolvasása, de a molyon is mindenki erről beszélt, így muszáj volt nekiesnem.

@BreeS: Szeretek új dolgokat megismerni és olvasni. Naná ;)

8, Melyik könyv volt az, amelyik elindította a lavinát, tehát melyik volt az első, aminek hatására elkezdted falni a köteteket? 

@Virág_Blogger: Könyvmoly lényegében azóta vagyok, hogy megtanultam olvasni – hat éves koromban, míg oviba jártam –, és ez egy olyan tevékenység amit tényleg azóta csinálok megszakítás nélkül, mióta az eszemet tudom, de a mostanihoz legközelebb álló ízlésem, így könyvmolylétem legújabb fejezete még 2015-ben kezdődött, mikor először olvastam a Twilight Saga-t. Igen, kicsit klisés… de az, ha lehet, még az addiginál is jobban megszerettette velem a könyveket, főleg a fantasy és romantikus műfajt… azóta nincs megállás :)

@Kovács_Mesi: Ciki, nem ciki velem Leiner Laura Szjg sorozata hozta meg a kedvet az olvasáshoz. 2013-ban olvastam, azóta szívem-lelkem moly

@BreeS: 13 évesen , Cynthia Hand: Angyalsors

9, Melyik az abszolút kedvenc könyved, amit bármikor kézbe vennél és olvasnál?

@Virág_Blogger: Sosem bírtam az ilyen kérdéseket, már azért sem, mert csupán a kedvenc könyveim leltárba vétele órákat vehet el az életemből, másrészt, mert mindhez kicsit másképp kötődök, mind máshogy lett a kedvencem, így igazából az összeshez tartozik egy lelkiállapot, hangulat, amikor jónak érezném kézbe venni. Azonban van egy kivétel: Cassandra Clare. Ő egy ideje a „bármelyiket bármikor és bármennyit” kategória.

@Kovács_Mesi:  Mai napig Cortezé a szívem, de ezen kívül Kerstin Gier Időtlen szerelem sorozata is nagy kedvenc.

@BreeS: Colleeen Hoover: Slammed.


10, A 2016-os év könyve. Melyik jutott elsőnek eszedbe?

@Virág_Blogger: Az Arctalan szerelem és a Big Magic. Decemberig kellett várnom, hogy meglegyenek, de végül csak megtaláltam a drágaságokat! ^^

@Kovács_Mesi: Böszörményi Gyulától: A Rudnay-gyilkosságok

@BreeS: Colleen Hoover-Tarryn Fisher: Never never

11, Melyik az a könyv, amit mindenkinek el kéne olvasnia szerinted?

@Virág_Blogger: Elég nehéz kérdés, ugyanis az, hogy mit ajánlanék valakinek, az csakis az ő személyétől függ. Akármennyire is érzem, hogy Cassandra Clare könyveit, vagy a Big Magicet, a Forbiddent, vagy Első táncot szívesen a kezébe nyomnám az első szembejövőnek is, igazából tudom, hogy nem való minden mindenkinek, hiszen az emberekből más-más reakciót váltanak ki.

@Kovács_Mesi: A csábítás kilenc szabálya trilógiát mindenkinek el kell olvasnia! Van benne minden: humor, szerelem, ármány. De sorolhatnám, mert minden könyvet nehéz szívvel fejezek be.

@BreeS: Jodi Picoult: Tizenkilenc perc

12, Milyen könyvvásárlási szokásaid vannak? 

@Virág_Blogger: A rendelést okosabbnak tartom, hiszen az ember spórol is, meg minden, de én… nos, én nem szeretek okos lenni xD Én szeretek leragadni a boltban, végigfogdosni minden könyvet, és elolvasni a fülszövegüket, megtapizni a borítójukat… aztán gyakran üres kézzel távozni, mint az eladók rémálma.

@Kovács_Mesi: Túlnyomó arányban az interneten vásárolok. Kinézem a molyon, majd megnézem, hogy van-e valamilyen akció is, de akkor sincs vész, ha nincs, mert így is úgy is megveszem. Engem aztán nem állíthat meg semmi :D (Bár a havi max. 2 könyv elég durván áthúzza a számításaim.)

@BreeS: Általában internetről rendelek.

13. Milyen számodra az ideális olvasási körülmény?

@Virág_Blogger: A szombat délelőtt a kedvenc időszakom olvasni, lehetőleg természetes, gyönyörű napfényben, az ágyamban. Nekem már ennyi elég.

@Kovács_Mesi:  Teljesen mindegy, csak 5 percem legyen, már kezdek is neki. Csak egy szék kell, ahová letelepedhetek és go. Viszont irigylem az olyan embereket, akik utazás közben is tudnak olvasni :/ engem kikészít.

@BreeS: Nyugalom, csend, de némely könyv esetében zene is :)

14. Inkább az önálló köteteket vagy a sorozatokat szereted jobban?

@Virág_Blogger: Is-is… mindkét kategóriában jópár kedvencet tudok mondani, és ugyanúgy rengeteg a pro és kontra mindkét oldalon. Az egyköteteseket szeretem, mert önállóan is teljes történetet alkotnak, lezártak, tökéletesek hozzá, hogy csak leüljek velük, és addig ne álljak fel, amíg nem végeztem. A sorozatokban viszont sokkal jobban ki lehet fejteni egy cselekményt, kidolgozni egy világot, megismerni a szereplőket… így, jobban belegondolva talán a fantasy-kat és disztópiákat jobb szeretem sorozat/trilógia formában, az egyszerű romantikusokat meg standalone-ként. Na, a végére csak sikerült xD

@Kovács_Mesi:  Ezen a téren is jöhet bármi. Viszont néha már túlzás, amit a sorozatokkal művelnek, elég lenne belőle 1 vagy 2 rész, de simán elhúzzák legalább 4 részesre. A leginkább azok élveznek előnyt, amibe nem csak a lány szemszögéből, de a fiúéból is átélhetem az eseményeket, érzéseket.

@BreeS: Mostanában időhiány miatt az önálló köteteket szeretem.


15. Mennyi időt szoktál hetente olvasással eltölteni? 

@Virág_Blogger: Heti bontásban nem igazán tudom… igazából ez egy olyan tevékenység, amire minden nap szakítok időt – mikor többet sikerül, mikor kevesebbet –, de hétvégeken ez nyilván könnyebben megy, olyankor többnyire leülök reggel, és néha délutánig fel sem kelek csak enni… úgy összességében a hétre vonatkozólag csak annyit mondhatok: nincs elég időm. Van valamennyi, de igényt tartanék leheletnyivel többre.

@Kovács_Mesi: Szinte mindennap olvasok, bár hétfőnként annyira hulla vagyok, hogy olyankor engedek egy kis pihit. Átlagosan a napi 200 oldal meg van, de szombat-vasárnap haladok a legtöbbet.

@BreeS: Változó, sok mindentől függ. Ha olyan kedvem van, akkor nem csinálok semmit, csak egész nap olvasok :D Általában egy könyvet biztos elolvasok egy héten.

16, Mi alapján kerülnek a kívánságlistádra a könyvek? 

@Virág_Blogger: Először is a kedvenc kiadóimat, íróimat mindig figyelemmel kísérem, így mikor új könyveik jönnek, mindig átböngészem őket – ez esetben nálam leginkább a fülszöveg a mérvadó, a borító húzott már csőbe nem egyszer. A másik lehetőség, hogy olvastam róla egy ismerősöm, barátom/barátnőm vagy kiugróan pozitív, vagy kiugróan negatív értékelését – mindkettővel meg lehet ám győzni.

@Kovács_Mesi: Nekem nagyon fontos a borító, ha az nem tetszik, akkor nagy ráhatás kell, hogy elolvassam a könyvet. De a kívánságlistámra leginkább olyan könyveket teszek fel, amit a figyeltjeim is dicsérnek

@BreeS: Borító és fülszöveg alapján. Plusz nagyban segítenek azok a molyok, akikkel hasonló az ízlésünk.

17, Jelenleg hány olvasatlan könyv pihen a polcodon?

@Virág_Blogger: Ne, ezt a kérdést neee… Hát, úgy ötvenre saccolom. Esetleg egy-kettővel kevesebbre, de inkább nem számolnám meg… Megmaradnék az édes tudatlanság állapotában.

@Kovács_Mesi: Jobb kérdés az, hogy mennyit olvastam el :D Nagyon szerencsés helyzetben vagyok, mert a főnököm is nagy könyvmoly így megy a csere-bere, de a szomszéd faluban lévő fantasztikus könyvtárt is szívesen látogatom.

@BreeS: Jelenleg 5 könyv vár olvasásra, de a várólistám az eget üti.

18, Melyik volt a legutóbb vásárolt könyved? 

@Virág_Blogger: Leylah Attar Papírhattyú c. kötete – még múlt hét szerdán.

@Kovács_Mesi: Szaszkó Gabriellától a Maradj velem (niitaa, mrsp és vikcs rábeszélése kellett hozzá), valamint Wendy Higgins Angyali kísértése volt a győztes.

@BreeS: Nalini Singh: Szabadulás

19, Melyik könyvet olvastad el legutoljára?

@Virág_Blogger: Legutóbb azt hiszem a Miutánt fejeztem be Anna Toddtól, de nem mernék rá megesküdni.

@Kovács_Mesi: Cynthia Hand: Angyalsorsát

@BreeS: Renée Carlino: Sweet Thing – Te édes

20, Mi alapján választod ki a következő olvasmányodat?

@Virág_Blogger: Feldobok egy pénzt… sokat xD Neem, viccet félretéve, ez nálam teljesen spontán döntés, nem agyalok rajta túl sokat, csak néha, mikor nagyon hülye kedvem van. Amúgy csak lekapok a polcról valamit, amihez jelenleg van némi hangulatom, vagy szétnézek a könyvtárban – ott pedig ha bármit meglátok, ami érdekes, máris ugrálok örömömben. Aztán persze ott van az is, hogy némelyik könyvem határidős, recenziós példány – többnyire azoknak hamarabb kezdek neki, hogy biztosan tudjam őket értékelni időre.

@Kovács_Mesi:  Először a kölcsönkapott és kölcsönzött könyveket, és ha esetleg előfordul, hogy nincs nálam senkié, akkor random választok egyet.

@BreeS: Általában kedv alapján :)


Köszönöm, hogy részt vettetek a játékomon! :) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése