2017. január 3., kedd

Moly Name Tag – Kit rejt a nicknév?


Kedves Olvasóim!

Mint sokan tudjátok, aktív Moly.hu felhasználó vagyok. Nagyon sok mindent köszönhetek ennek az oldalnak. Rengeteg tapasztalatot szereztem, jobbnál jobb könyveket és ami a legfontosabb: rengeteg barátot. Egy nagyon jó közösségnek tartom, s örökre hálás leszek azért, hogy én is a tagja vagyok. Úgy gondoltam, ideje lenne megismerni a tagokat. S innen indult el, ez a kis interjúsorozat. Minden körben három Mollyal fogunk megismerkedni, akiknek köszönöm, hogy válaszoltak a kérdéseimre. :) Minden héten lesz egy forduló. Ha szeretnél részt venni benne, akkor nincs más dolgod, mint jelentkezni erre az eseményre: Moly Name Tag- Kit rejt a nicknév? (katt rá)

Az első kör résztvevői: 
@nikkytikky, aki 25 éves jogász hallgató. Jelenleg cukrászként dolgozik. 
@Milli88, 28 éves ügyintéző, elsősorban az időadatokkal és a bérszámfejtéssel foglalkozik.
@efenera, 25 éves (nem öreg! :D ) infokönyvtárosként végzett és jelnyelvi tolmácsnak tanul jelenleg.

S akkor jöjjenek is a kérdések: 

1, Mióta vagy aktív tagja Moly.hu közösségének?


@nikkytikky: Körülbelül 2éve vagyok itt.

@Milli88: Regisztráció: 2015. július 28., 18:34, de aktív 2016 júniusa óta vagyok.

@efenera: 2014 május 20. regisztráltam, de akkor még csak magamnak rendezgettem a polcokat, más lehetőséget nem használtam ki. Aztán 2014 végén kezdtem el jobban kihasználni a Moly-t, főleg, hogy kitaláltam szakdolgozatomban bemutatom az oldalt, de függővé 2015 február környékén válltam. =) 

2, Hogyan bukkantál rá?


@nikkytikky: Teljesen őszintén? Fogalmam sincs már. :)

@Milli88: Könyvvásárlás előtt kivétel amikor nem szeretek utánanézni a könyvnek. A gugli 99%-ban moly.hu-s linket dobott ki. Így találtam rá az oldalra.

@efenera: Volt csoporttársnőm többször is ajánlotta, aztán egyszer csak beregisztráltam én is. =) (@adrykacska ezer hálám az ajánlásért! <3)

3, Miért kezdted el használni, mi fogott meg benne?


@nikkytikky: Igazából tetszett hogy az olvasásaimat nyomon tudom követni, tudom mikor melyik könyvet olvastam el. Szerettem olvasni más molyok értékelését, valamit az ajándékozó zónában mindig is szerettem csodálkozni más molyok csomagjain, hogy milyen nagy ott az összetartás / szeretet még így ismeretlenül is. 

@Milli88: Ritkán fordult elő velem, hogy egy könyvet úgy vásároljak meg, hogy előtte nem olvastam utána a Molyon. Eltelt három év, és rájöttem, hogy annyira megszerettem a könyveket, hogy itt az ideje regisztrálni. 2015-ben regisztráltam az oldalra. A magánkönyvtáramat 2016 április-májusában kezdtem el feltölteni. Szépen sorban feltettem a könyveimet. Hasznosnak tartottam, hogy így módon nyilván tudom tartani, hogy mennyi könyvem van, azok milyen kiadásúak, mennyiért jutottam hozzá, stb. Mire minden könyvem felkerült jött az ötlet, hogy ne csak a könyveim nyilvántartására használjam az oldalt, hanem aktívan is.

@efenera: Először polcokra rendeztem olvasmányaim, ez nagyon megfogott. Sok történetet könyvtárból kölcsönöztem ki, kölcsön kértem, vagy ebookban olvastam, és jó volt rendszerezni. Ez indította el a moly karrierem ;P :D 

4, Vettél már részt molyos eseményen? Milyen tapasztalataid vannak?


@nikkytikky: Ajándékozós eseményen igen. Csak pozitív tapasztalataim vannak. Szerencsére soha nem csalódtam senkiben és semmiben. Remélem aki tőlem kapott bármit is ők is így gondolják. :)

@Milli88: Hirdetett eseményen nem, csak „én döntöm el, hogy kinek mit” ajándékozáson. :)

@efenera: Igen, és személyesen engem annyi negatív ért, hogy elküldtem az ajándékot, és napokig (egyik esetben több mint másfél hétig) semmi infó nem volt az ajándékozottamról. Mindkét esetben az eseménygazda segítségét kértem, akiknek szintén még több napot kellett várniuk a válaszra. Egyik esetben ráadásul úgy jött le az egész, hogy én voltam a hülye, aki fut a másik után, és egy normális köszönömöt sem kapok a csomagért. =( Ez bántott, de más negatív nem volt. Többi esetben csak pozitív ért, és imádtam minden egyes ajándékozást, amin részt vettem. =)



5, Milyen élményeket, tapasztalatokat köszönhetsz az oldalnak? 


@nikkytikky: Az élmények nálam abszolút a barátok. Nincs sok molyon sem, s a barátkozást csak nemrég kezdtem de rendkívül szimpatikus emberekkel ismerledtem meg, remélem barátság is kialakulhat ezekből az ismeretségekből is, kivéve akit már barátomnak mondhatok.:)❤ barátoknál a minőség a fontos nem a mennyiség ❤❤❤ Tapasztalat....hmmmm nem is tudom. Sok könyvet olvasok el molyok értékelése, ajánlása alapján. Szívesen veszek könyvet molyoktól, s igy lehetőségem nyilik egy-egy emberrel személyesen is találkozni.

@Milli88: Először akaratlanul, aztán pedig szándékosan kezdtem el feltölteni a várólistámat és a kívánságlistámat. Azelőtt csak papírra firkáltam fel, hogy milyen könyveket szeretnék megvásárolni. Aztán a sok olvasás után a napi használat bebizonyította, hogy sok kis trükk van az oldalon, amik nem ördögtől valóak. És utoljára, de nem utolsó sorban a molynak köszönhetlek Téged, drága Niitaam. S a másik nagy kedvencem nikkytikky-t. :)

@efenera: Uh, rengeteg mindent kaptam már a Moly-tól! Legfőképpen új kapcsolatokat, számomra ez a legnagyobb dolog! Nyilván kaptam könyves infókat is, szinte azonnal tudom, melyik új megjelenésű könyv fogja elrabolni a szívem, de rengeteg hasznos dolgot kapok a zónákból is. (kutyás molyok zóna rengeteg szeretetet ad *.*)

6, Milyen típusú könyveket szoktál olvasni? 


@nikkytikky: Huhh....azt mondja hogy, szeretem a krimit, a fantasyt. Szeretem a rubinpöttyösöket s az erotikusakat is.

@Milli88: Hmmm…, ezt így nem tudom kategóriába sorolni. Igazából jöhet minden, amihez éppen kedvem szottyan. De azt hiszem a romantikus történetek vannak többségben.

@efenera: Leginkább NA, YA, disztópia, romantikus, fantasy, de csurran csöppen azért olykor-olykor mindenféle. =)

7, Ki szoktál lépni az olvasási komfortzónádból? 


@nikkytikky: Néha. Ha van olyan könyv amit pl sokan ajánlanak hogy ezt hű meg ha akkor lehet el olvasom én is. Most ilyen a Bright Side....elgondolkodtató hogy elolvassam.  Ami igazán ritka az a nyálas romantikus.......na azt nem.

@Milli88: Naná, és akkor jövök rá, hogy milyen jó is az. ;)

@efenera: Időnként, például legutóbb Georgre Orwell Állatfarmjánál, ami kedvenc lett! Olvassátok!

8, Melyik könyv volt az, amelyik elindította a lavinát, tehát melyik volt az első, aminek hatására elkezdted falni a köteteket? 


@nikkytikky: Még nem voltam moly, akkor olvastam a Csitt-csitt sorozatot. Valamint az Alkonyat sorozatot kaptam kölcsön egy tankörtársamtól. Ezek kb 5-6 éve voltak. 

@Milli88: Szégyen, nem szégyen ezt már egyszer bevallottam a szóban forgó könyv értékelésében:
https://moly.hu/konyvek/stephenie-meyer-twilight-alkonyat/en-es-a-konyv/milli88 

@efenera: Háááát, most nagyon elcsépelt leszek, de az első HP kötet… Miután megnéztem a filmet moziban, berángattam tesóm a könyvesboltba, hogy vegye meg nekem! Utána már jöhetett mindenféle könyv, mentem le az általános suli könyvtárába jelentkezni a könyvmolyképző Jonatán programba! Ez kb 2001-ben volt, tehát kb 10 éves voltam akkor.  

9, Melyik az abszolút kedvenc könyved, amit bármikor kézbe vennél és olvasnál?


@nikkytikky: Itt szintén a Csitt csittet mondom. Szívembe zártam ezt a történetet.❤

@Milli88: Pfff, egyet nem nagyon tudok kiemelni. Az elsőként mondanám Diana Gabaldon – Outlander sorozatát. Aztán a többi kedvenc: Susan Ee – Angelfall sorozat, Elle Kennedy - The Deal – Az üzlet és Becca Fitzpatrick - Black Ice – Tükörjég

@efenera: Nincs egy ilyen könyv, de van kettő, amit már többször olvastam, és soha nem unom meg:  Jay Crownover – Rule és Patrick Ness – Szólít a szörny



10, A 2016-os év könyve. Melyik jutott elsőnek eszedbe?


@nikkytikky: Tök ciki de egy se jut eszembe....xD ebben az évben is lettek kedvenc könyveim de eget rengető könyvet nem olvastam.

@Milli88: B. N. Toler – Lélekvesztők (szétbőgtem rajta magam, de IMÁDTAM!)

@efenera: ÁÁÁÁÁ, több is egyszerre, és azok pedig ők:
Sarah J. Maas – Tüskék és rózsák udvara
Kim Holden – Bright Side
Renée Carlino – Te édes
Ééééés még sokan mások, de többet nem merek leírni, mert még nem olvastok tovább :P (akiket érdekel, összesen 93 kedvenc könyvem van molyon jelölve, lesse meg őket :D <3)

11, Melyik az a könyv, amit mindenkinek el kéne olvasnia szerinted?


@nikkytikky: Maria V. S - Méregtan

@Milli88: Stephen King - A halálsoron

@efenera: Patrick Ness és Siobhan Dowd – Szólít a szörny

12, Milyen könyvvásárlási szokásaid vannak? 


@nikkytikky: Ha veszek könyvet ( ebookos vagyok ) akkor általában a neten megrendelem s bemegyek érte a boltba, vagy ha hirtelen jött ötlettől vezérelve beugrom a könyvesboltba s ott elkap a hév, akkor szoktam könyvet venni. Valamint a könyvmolyképző akcióit szoktam kihasználni főleg az ajándék könyveseket.

@Milli88: Többnyire netről rendelek. Ha néha előfordul, hogy boltban vásárolok, akkor is konkrét elképzelésem van, hogy milyen könyvért „mentem”. S bizony ilyenkor az egész kupacot áttúrom, hogy ne legyen a borító karcos, gyűrött a lap, foltos a könyv éle. 

@efenera: Szinte soha nem vásárolok könyvesboltban, kivéve a személyes átvételt. Ez persze nem jelenti azt, hogy ne járnék könyvesboltba, olykor azért nálam is megesik, hogy ott vásárolok. Én úgy vagyok vele, hogy teljes áron nem fogok boltban könyvet venni, amikor webshopokból akciósan megszerezhetem pk nélkül is. Ez által spórolok annyit, hogy legközelebb plusz egy könyvet tudjak venni. Tehát a könyvek beszerzését online bonyolítom le. Általában líra kuponnal, akció során vagy előrendeléssel. 

13. Milyen számodra az ideális olvasási körülmény?


@nikkytikky: Télen nyakig betakarózva egy pohár meleg itallal a hintaszékemben. Nyáron pedig vagy az erkélyen vagy az udvaron a hintaágyba pihengetve.

@Milli88: Itthon tudok a legjobban olvasni. Az ágyban ülve és/ vagy fekve. De a legjobb olvasókuckó a lakásban a Férjem akváriuma melletti fotel. :D A második legjobb hely szerintem a vonat. Imádok vonaton olvasni a munka miatti utazásoknál ez kifejezetten ideális

@efenera: Bárhol képes vagyok olvasni, de persze nekem is vannak kedvenc kis helyeim. =) Párom mamájánál (hidegben is) kint a kertben a fapadon, itthon pedig (szintén hidegben is) a terasz fedett részén, kutyával magam mellett, szintén vagy a fapadon, vagy a hintaágyban. *.* A kávé vagy tea pedig alap, hogy kéznél van, még hogyha nem is fogyasztom. :P

14. Inkább az önálló köteteket vagy a sorozatokat szereted jobban?


@nikkytikky: Mindegy. Nálam ennek nincs jelentősége.

@Milli88: Mindkét félét szeretem. Egyiknek is, másiknak is megvannak az előnyei és a hátrányai. 

@efenera: Nem teszek különbséget, teljesen, tökéletesen mindegy.



15. Mennyi időt szoktál hetente olvasással eltölteni? 


@nikkytikky: Ha időm engedi minden nap olvasok, de ha nem akkor is heti 4-5 nap tuti.

@Milli88: Az aktuális héttől (munka) függ. Átlag heti 20-25 óra.

@efenera: Nem merem összeszámolni :D Rengeteget, sajnos hajlamos vagyok arra, hogy mindent félredobok, hogy olvassak, aztán ló halálában készülök fel, vagy teszek meg olyan dolgokat, amiket már rég meg kellett volna csinálnom… csak hát na… nekem éppen olvasni támadt akkor kedvem! :D 

16, Mi alapján kerülnek a kívánságlistádra a könyvek? 


@nikkytikky: Sokszor látom hogy figyelt molyaim mit raknak kívánság/várólistára. Ezeket lecsekkolom főleg ha tetszik a borító, megnézem a címkéket, s utána elolvasom a fülszöveget. Ha megnyert akkor mehet a listára.

@Milli88: Szeretem nyomon követni a friss megjelenéseket. Ezek többnyire fülszöveg elolvasása után mennek a kívánságlistára. Aztán ahogy a figyeltek olvasnak, értékelnek, akkor egy ismételt szelektáció veszi kezdetét. Ezen kívül a régebbi megjelenésű könyvek között is „guberálok”. Így folyamatosan kerülnek fel-, illetve le a listáról a könyvek.

@efenera: Bármi alapján. De tényleg! Valami megfog benne, akkor az már kívánságlistára kerül. Jelenleg 157 könyv van kívánságlistán.

17, Jelenleg hány olvasatlan könyv pihen a polcodon?


@nikkytikky: Könyv formában kb 10. Ebook formában olyan 1200 :))

@Milli88: Várólistán olyan könyv, ami első olvasás lesz 55 db van. Ebből 15 db eKönyv.

@efenera: Húha, sok. =D Nem számszerűsítem, van ami tesómnál  van, vagy épp édesapámé. Esetleg ebook (pl. Lakatos Levente – Szigor részek), van amit majd kölcsön kapok, stb. 

18, Melyik volt a legutóbb vásárolt könyved? 



@nikkytikkyLegutóbb 4-et kaptam a páromtól.....gondolom ez nem számít....az ő pénze pedig hát az én pénzem is. ^^  Akkor azt hiszem a Cindert vettem meg akcióban.

@Milli88: Sarah J. Maas - A Court of Thorns and Roses – Tüskék és rózsák udvara

@efenera: Leylah Attar – Papírhattyú és Renée Carlino – Te édes + hozzá egy szeretetkönyv.

19, Melyik könyvet olvastad el legutoljára?


@nikkytikky: On Sai - Apa, randizhatok egy lovaggal? Mindenkinek ajánlom.

@Milli88: Becca Fitzpatrick - Black Ice – Tükörjég

@efenera: Tegnap éjszaka fejeztem be Victoria Aveyard – Üvegkard könyvét.

20, Mi alapján választod ki a következő olvasmányodat?


@nikkytikky: Nincs séma. Amire a lelkem vágyik éppen. 

@Milli88: Változó, de összetett a kérdés. Kedv, kihívás teljesítés.

@efenera: Szenvedés alapján… =D De tényleg! Nem tudom, ki hogy van vele, de én mindig megszenvedem, melyik legyen a következő olvasmányom. Túl sok könyv vár rám olvasatlanul, és sose tudom, mibe kezdjek bele. Abba, amelyik már régóta vár rám? Vagy abba, amelyikről csak jót olvastam? Vagy abba, ami csak most került hozzám, de már nagyon érdekel? Per pillanat két kihívás miatt kezdtem el az aktuális könyvem, ami egyébként már régóta várakozott és már nagyon érdekelt. ;) (Katja Millay – Nyugalom tengere)


Köszönöm, hogy részt vettetek a játékomon! :) 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése