2016. november 21., hétfő

12 napos blogger kihívás: 3. nap

Tyűű, már itt is a harmadik nap! :)

A mai téma: 3 olyan étel vagy ital receptje, amit jelenleg imádsz.

Tartsatok velem, mert szuper finomságokat fogok veletek most megosztani :)

Szóval sokat gondolkodtam, melyik legyen is az a bizonyos három... Végül igaz, hogy egyszerű ételeknél és egy italnál maradtam, de mivel ezek fontos részei az életemnek, ezért úgy gondoltam, ezt kell most bemutatnom nektek! 

Az első helyezett: Az ezerarcú klasszikus zabkása

Tudom, most sokan nagy szemeket meresztve néztek, hogy mégis miii? Nem makaróni, vagy rántott sajt? Komolyan?? Hát igen. Tényleg. Minden reggel zabkását fogyasztok, hogyha van időm készíteni. Nagyon finom, tápláló és még mellette egészséges is, szuper napindító! Emellett ezerféleképp variálható és alig kell hozzá valami. Szóval jöjjön a recept:
Hozzávalók 1 személy részére: 100 ml víz, 100 ml tej, 30-35 g zabpehely, 2 szem édeske.
Én mindig hosszúszemű zabpelyhet szoktam venni, valamiért jobban szeretem, mint az aprót. Emellett mindig többet rakok bele, hogy jó sűrű legyen. Elvileg csak 25 g kéne, de ilyen kis mennyiségnél ez már ide vagy oda. 
A recept: a tejet és a vizet felrakjuk a tűzhelyre és mikor már megmelegedett beleöntjük a zabpelyhet és hozzáadjuk a két édeskét. Folyamatos kevergetés mellett addig főzzük, míg a pehely fel nem szívja a tejes vizet. S már kész is! Ilyen egyszerű. 
Én mindig szoktam hozzá rakni egy kis pluszt: reszelek bele almát, karikázok bele banánt, vagy szórok bele aszalt vörösáfonyát. Ha nincs itthon egyik sem, akkor pedig egy kis holland kakaóporral megszórom a tetejét. 

A második helyezett: Gyümölcs smoothie

Tudom, megint egy egyszerű receptet hozok. De ez is nagyon egészséges és laktató is, egy vacsorának például teljesen jó.
Én mindent bele alapon szoktam. Piros gyümölcsöket, banánt, vagy körte-barack kombinációban. Szimplán fogom a gyümölcsöt, megmosom, feldarabolom, összemixelem, adok hozzá vizet/tejet/natúr joghurtot, azt is robotgéppel összedolgozom és már szívószállal fogyasztható is.
Ha savanyúbb gyümölcsöket sikerült beszerezni, akkor szoktam hozzá cukrot rakni, egy keveset. Illetve egy kis gyömbérrel (akár őrölttel) megbolondítva isteni!

A harmadik helyezett: Brokkolis egytálételek

Nagyon szeretem a brokkolit. Ez tudvalevő. Elsőnek a halacskáimnak kezdtem el venni, de egyszer megkóstoltam... és azóta rendszeresen előkerül mindenféle ebédben. Most az egyik, gazdagabb receptet osztanám meg veletek:
Hozzávalók egy nagy tepsinyi adaghoz: 400 g csirkemell filé, 100 g felkockázott bacon, 200 g durum penne tészta, 400 g brokkoli, egy doboz kukorica, 1 nagy doboz tejföl, reszelt sajt, fokhagyma, zöldfűszerek, só, bors
A csirkemell filét apróra kockázva egy serpenyőben só bors társaságában a baconon megsütöm. Közben a brokkolit és a tésztát egy-egy edényben felrakom főni. Amint a csirkefalatkák elkészültek, félrerakom és egy külön tálban a tejfölt, a sajtot, az összenyomott fokhagymát és a fűszereket összekeverem, majd félreteszem.
Egy kizsírozott, zsemlemorzsával megszórt magas falú tepsibe beleöntöm a leszűrt, apróra vágott brokkolit, maajd szépen mindent rádobok: a kukoricát, a tésztát és a husit. A tetejére ráöntöm egyenletes réteget képezve a tejfölös keveréket, és addig sütöm, míg egy kicsit megbarnul a teteje.Nagyon finom!

Jó étvágyat! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése